Sökning: "reklam i bloggar"

Visar resultat 21 - 23 av 23 uppsatser innehållade orden reklam i bloggar.

  1. 21. Den trojanska bloggen : Bloggreklam, en effektiv marknadsföringskanal?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Rebecca Salomon; Dominika Dzielak; [2008]
    Nyckelord :Stealth Marketing; Weblog; Word-of-Mouth; Traditional Marketing; Untraditional Marketing; Consumer Influence; Consumer Trustworthiness; Dold marknadsföring; blogg; Word-of-Mouth; traditionell marknadsföring; icke traditionell marknadsföring; konsumentpåverkan; konsumentpålitlighet;

    Sammanfattning : Purpose  The purpose of this paper is from a consumer perspective analysis whether or not blogs are affecting a customer’s purchase behaviour to a larger extent compared to traditional marketing methods through TV commercials. Additionally, within the scope of this try to identify the type of consumers that are more influenced to a purchase decision by blog contents compared to others. LÄS MER

  2. 22. Bloggen som verktyg : En kvalitativ studie kring bloggen som ett kommunikationsverktyg i arbetet med att stärka och bygga kundrelationer samt varumärke

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Erica Hallin; [2008]
    Nyckelord :blogga; bloggar; kommunikation; marknadsföring; relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Då Internet är det mest växande nutida mediet där konkurrensen och informationsbruset är enormt, krävs idag en lockande lättillgänglighet i företagens webbsidor. Många människor gör numera aktiva val för att undvika direkt reklam samtidigt som skepsisen kring extern företagsinformation ökar. LÄS MER

  3. 23. Mun-till-mun-marknadsföring : Gräddfilen förbi mediebruset

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Susanna Hammarström; Camilla Johansson- Esseros; [2007]
    Nyckelord :kommunikation; mun-till-mun-marknadsföring; mediebrus;

    Sammanfattning : Varje dag överöser företag oss människor med budskap genom reklam ochannonser. Nya kanaler såsom bloggar, ett ökat utbud av TV-kanaler ochökningen av antalet svenska och utländska tidningar har bidragit till att flerreklambudskap trängs på marknaden. Vi människor har därför tvingats läraoss att stänga av och ignorera reklam. LÄS MER