Sökning: "reklam i film"
Visar resultat 16 - 20 av 52 uppsatser innehållade orden reklam i film.
16. Reklam är bäst på bio, för vem? : En studie om SF medias målgruppskategorisering och företagets utformning av reklamutrymme
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudierSammanfattning : Denna uppsats behandlar två forskningsfrågor; “Vilka kommunikationsstrategier använder SF media för att utforma målgruppspaket?” och ”På vilket sätt upprätthålls stereotyper genom SF medias målgrupper?” Teorier vi använt oss av i arbetet med denna uppsats är kommunikationsprocesser och målgruppsanalys med fokus på reklam. För att söka svar på våra forskningsfrågor som behandlar ämnen som SF medias reklamutformning och hur deras målgrupper fungerar i marknadsföringssyfte har vi valt att använda oss av två olika metoder för insamling av material. LÄS MER
17. Underhållning eller reklam? : En studie av produktplaceringar i "Finaste familjen".
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudierSammanfattning : Every day people get in contact with thousands of messages. On the radio, on the train, on the street and through the television. Not too infrequently messages in the form of advertising for products and services from businesses companies. LÄS MER
18. Hur reagerar barn på produktplacering i barnfilm?
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Detta är ett examensarbete som är skrivet vid fakulteten Teknik och Samhälle på Malmö högskola. Syfte med studien är att bidra till en ökad förståelse kring hur barn reagerar på olika produktplaceringar i barnfilm samt undersöka samband till den kognitiva utvecklingen. LÄS MER
19. Product placement : A study of audience perception on brand recognition and congruence
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : Traditional advertising has decreased while product placement in, for example, movies has increased. This has led to a problem, which is that viewers can perceive product placement as something negative. LÄS MER
20. Sälj det med en film : En kvalitativ studie om konsumenters uppfattning av filmreferenser i reklamfilm
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : I ett samhälle där konsumenter ständigt är omringade av någon form av reklam, uppstår en ignorens och blindhet för reklamernas budskap. Det sätter krav på företag att bli mer kreativa och använda metoder som tar sig förbi blindheten och därmed fångar konsumenternas uppmärksamhet. LÄS MER