Sökning: "reklam i pressen"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden reklam i pressen.
1. Är det någon som tittar? : En kvantitativ studie om ljubildspelens karaktär och popularitet på Helsingborgs Dagblads hemsida hd.se
Kandidat-uppsats, Institutionen för informationsteknologi och medierSammanfattning : Ljudbildspel har producerats på tidningar i Sverige sedan 2007. De har blivit ett allt mer vanligt förekommande medieformat som idag syns på såväl kvällspressens, de stora morgontidningarnas och de lokala tidningarnas hemsidor. LÄS MER
2. "Mer jul för pengarna" - En kvalitativ medieanalys av julen i reklamen
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Idag lever vi i ett konsumtionssamhälle och konsumerar nuförtiden efter begär och inte efter behov. Vi tror att media har spelat en stor roll i skapandet av detta och vill därför göra en medieanalys grundad i konsumtionsteori. Vi är intresserade av att se hur julen är representerad i media och hur konsumtion är kopplat till högtiden. LÄS MER
3. Sex till salu? En kvalitativ studie av reklamannonser ur svenska Elle
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : ”Sex till salu?” är skriven av Hanna Engström, student vid enheten för medie- och kommunikationsvetenskap i Lund. I denna uppsats analyseras framställningen av kvinnor i reklamannonser ur modemagasinet Elle. Uppsatsen undersöker huruvida stereotypa framställningar av kvinnan och sexualitet förekommer i det empiriska materialet. LÄS MER
4. Integritetsskyddet i grundlagsskyddade medier - Tillräckligt eller otillräckligt?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : I media pågår ständigt en konflikt mellan å ena sidan tryck- och yttrandefriheten och å andra sidan respekt och skydd för människors privatliv. Den första frågeställningen, som behandlas i denna uppsats är vilket integritetsskydd som finns i svensk rätt inom området för grundlagsskyddade medier. LÄS MER