Sökning: "reklam i sociala medier juridik"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden reklam i sociala medier juridik.

  1. 1. Influencer marketing - marknadsföringsmetod "i samarbete med" marknadsföringslagen?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Stina Schylander; [2022]
    Nyckelord :marknadsföring; influencer marketing; reklamidentifiering; komparativ rätt; comparative law; rättsvetenskap; Law and Political Science;

    Sammanfattning : As internet has started to grow, more and more tradesmen have started to make use of social media as a platform to market their businesses. A major user of social media are influencers and a new marketing model called influencer marketing has been developed on the internet. LÄS MER

  2. 2. Marknadsföring på sociala medier : Det kommersiella budskapet och marknadsföringslagens konsumentskydd

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013); Karlstads universitet/Avdelningen för juridik

    Författare :Linn Fauli; Filippa Thyrén; [2019]
    Nyckelord :Marketing; social media; commercial message; editorial content; influencer; The Marketing Act; Marknadsföring; sociala medier; kommersiellt meddelande; redaktionellt innehåll; influencer; marknadsföringslagen.;

    Sammanfattning : En stor del av den svenska befolkningen använder sociala medier dagligen och både redaktionella och kommersiella framställningar sprids på olika digitala plattformar. I samband med detta utvecklas ständigt nya marknadsföringsstrategier och influencer marketing är en av dem. LÄS MER