Sökning: "reklam i usa"

Visar resultat 11 - 15 av 21 uppsatser innehållade orden reklam i usa.

  1. 11. Victoria's Secret : Märket som skapade en drömvärld och blev till en framgångssaga

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Christine Jonsson; Andrea Stenlo; [2014]
    Nyckelord :Victoria s Secret; varumärkesstrategi; semiotisk bildanalys; brand identity; säljstrategi; celebrity endorsement;

    Sammanfattning : Victoria’s Secret grundades 1977 i Kalifornien, USA. Idag har märket, som främst säljer underkläder, nått en enorm popularitet. I USA finns det, hösten 2014, över 1 000 butiker. Företagets främsta sätt att marknadsföra sig på är genom dess modeshow – The Victoria’s Secret Fashion Show - som sänds en gång per år på CBS. LÄS MER

  2. 12. "I'm Barack Obama and I approve this message" - En kvalitativ studie av svensk och amerikansk politisk reklam i TV utifrån ländernas nationella kontexter

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Fredrik Sjögren; [2012]
    Nyckelord :Barack Obama; val; USA; Sverige; politisk kommunikation; politisk TV-reklam; TV; reklam; politik; John McCain; Social Sciences;

    Sammanfattning : Inför det svenska riksdagsvalet 2010 uppträdde ett nytt fenomen, nämligen politisk reklam i TV. I USA däremot är politisk reklam i TV inte någonting nytt då det funnits sedan 1950-talet. LÄS MER

  3. 13. Dockor, hyenor och kärlek : En jämförande studie av de politiska valfilmerna inför valet 2010

    Kandidat-uppsats, Humanistiska fakulteten; Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMK); Stockholms universitet

    Författare :Saga Rosén; [2011]
    Nyckelord :political communication; TV-commercial; advertising; rhetoric; visual communication; Politisk kommunikation; reklam; retorik; visuell kommunikation; tv-reklam;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att klarlägga hur de politiska partierna formulerar sitt budskap i tv-reklam inför valet till Sveriges riksdag 2010. Teoretiska perspektiv: I denna studie används teori om politisk kommunikation, reklam och marknadsföring. Metod: Tre olika metoder användes vid denna studie. LÄS MER

  4. 14. Användning av arbetshästar i kommuners grönyteskötsel : med avseende på miljö, ekonomi och brukarvärden

    Kandidat-uppsats, SLU/Landscape Management, Design, and Construction (until 121231)

    Författare :Emma Pettersson; [2011]
    Nyckelord :arbetshästar; parkmiljö; ekologisk; kommun; brukarvärde; hästentreprenör; Bulltofta;

    Sammanfattning : Hästens roll i samhället har förändrats, från att vara ett arbetsredskap i strid eller i det dagliga arbetet, till ett fritidsintresse som får ta allt större plats. Samtidigt är strävan mot ett hållbart samhälle med ekologi och miljö som nyckelord en viktig del. LÄS MER

  5. 15. Marknadsföring 2.0 : Produktplacering och filmer i USA, Frankrike och Sverige: 1980-talet till idag

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Feriye Setenay Orman; [2009]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Den samtida individen kommer idag i kontakt med ett oräkneligt antal verksamheters försök till kommunikation. Detta kan vara önskvärt, ofrånkomligt, avsiktligt eller omedvetet. Faktum är att dagens konsument har möjligheten att välja när och var denne vill kommunicera. LÄS MER