Sökning: "reklam i usa"

Visar resultat 16 - 20 av 21 uppsatser innehållade orden reklam i usa.

  1. 16. Att resa innan det är för sent. Backpackerns fascination för det annorlunda.

    C-uppsats,

    Författare :Jennie Björstad; [2008-09-11]
    Nyckelord :backpacking er; turism; postkolonialism; representationer; kultur;

    Sammanfattning : Med risk för att själv ha bidragit till en uppdelning mellan väst och öst, nord- syd, eller i-land- u-land, har jag genomgående belyst hur resmål på olika kontinenter görs intressanta i marknadsföring och resenärers berättelser. Backpackerns fascination för det annorlunda och nya, olikt det där hemma har inneburit att resmålens särart betonats i marknadsföring, liksom i reseberättelser. LÄS MER

  2. 17. Adbusters eller adbusting : Rörelse eller metod

    Magister-uppsats, Institutionen för samhälls- och välfärdsstudier

    Författare :Johan Hägglund; [2007]
    Nyckelord :Adbusters; culture jam; ideologi; ideologikritik; kritisk ideologianalys; reklam; socialkonstruktionism;

    Sammanfattning : Vi möts ständigt av tusentals bilder och budskap när vi rör oss i det offentliga. Då och då rubbas dessa budskap och vi tvingas ta ställning till vad det faktiskt är vi tittar på. Adbusters.se, en svensk rörelse med rötter i USA och Kanada, tar reklam och etablerade symboler och gör om dem. LÄS MER

  3. 18. Kultursponsring som reklam : Inställningar och attityder ur ett mottagarperspektiv

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Ingrid Freese; Anna Wikström; [2005]
    Nyckelord :kultursponsring; sponsring; reklam; värderingar; ungdomar; cultural studies; marknadskommunikation; postmodernism; Press and communication sciences; Journalistik; media; kommunikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Ungdomar födda på 80-talet har visat sig ha en negativ inställning till reklam. Detta har gjort att företagen söker andra vägar för att nå denna målgrupp och en allt vanligare strategi har blivit att sponsra populära artister och evenemang, en form av kultursponsring. LÄS MER

  4. 19. Känneteckensanvändning i Internets instrument; domännamn, metataggar och länkar

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Pernilla Haglund; [2002]
    Nyckelord :IT-rätt; Law and Political Science;

    Sammanfattning : För att förenkla kommunikationen mellan företaget och konsumenterna använder de flesta företag varumärken. Varumärken används också av näringsidkare för att på olika vis påverka konsumenterna att välja just dennes produkt. LÄS MER

  5. 20. Obeställd e-postreklam (spam)- bakgrund, problemdiskussion och åtgärdsförslag

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Nina Bucin; [2001]
    Nyckelord :IT-rätt; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Ända sedan Internet blev publikt och kommersiellt har det funnits problem med oönskade massutskick av reklam. Uppsatsen behandlar spam, som definieras som ett oönskat e-postbrev ofta riktat till många människor. Spam är särskilt påträngande och belastar dessutom konsumenterna, och i vissa fall företagen, ekonomiskt. LÄS MER