Sökning: "reklam mix"

Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden reklam mix.

  1. 1. Anpassningar i kristider : En studie om småföretag inom detaljhandel

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jane Bergström; Mikaela Godring; [2023]
    Nyckelord :small business; economic crisis; customization; contingency theory; marketing mix; småföretag; ekonomisk kris; anpassning; contingency theory; marknadsföringsmix;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka de anpassningar som småföretag inom detaljhandeln i Visby innerstad gjort för att överleva de ekonomiska kriserna som pågått sedan 2019. Studien har för avsikt att undersöka vilka marknadsanpassningar småföretagen genomfört. LÄS MER

  2. 2. Vem äter kakan? : En kvalitativ studie kring klädbranschens nyttjande av personlig data i marknadsföringssyfte i relation till kundens integritet online

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Frida Jaremo; Marco Villaggi; [2020]
    Nyckelord :Internet; Bid data; Integrity; CRM; Cookies; Personalized advertisement; Internet; Big data; Integritet; CRM; Cookies; Personifierad reklam;

    Sammanfattning : History: Digitalization brings great benefits to companies regardless of market. One of the markets that is undergoing change is the retail sector where e-commerce services are the new environment. This environment benefits from the innovative solutions that the consumer uses, such as smartphones. LÄS MER

  3. 3. Normbrytande reklam idag : Ett branschperspektiv

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Imane Asry; Kamran Azad Khan; [2017]
    Nyckelord :Normbrytande; normkritisk; reklambyråer; Stereotypisk Inkluderande; Representativ; Reklambransch; inkludering; marknadsföring; reklam;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet är att identifiera hur normbrytande reklam används som verktyg i företags marknadskommunikation. Som en del i syftet undersöks även vilka konsekvenser detta får för företag och dess kunder. Metod: För att uppfylla syftet genomfördes studien med en kvalitativ forskningsstrategi där fenomenologi tillämpades. LÄS MER

  4. 4. [Videon är i samarbete med...] - En undersökande studie om attityder till produktplacering i det digitala medielandskapet YouTube

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Gabriella Cogias; [2017]
    Nyckelord :Product placement; YouTube; Prosumer; Prosument; Influencer marketing; Attityder; Influencers; Effekter;

    Sammanfattning : Produktplacering och sponsrat material i sociala medier ökar markant till följd av det digitala landskapets spridning. Det blir allt mer vanligt att blanda kommersiellt innehåll i icke-kommersiella sammanhang, vilket medför förvirring och oro hos konsumenter. Ett exempel på detta är videoplattformstjänsten YouTube. LÄS MER

  5. 5. Marketing Mix Modelling from the multiple regression perspective

    Master-uppsats, KTH/Matematisk statistik

    Författare :Ecaterina Mhitarean; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The optimal allocation of the marketing budget has become a difficult issue that each company is facing. With the appearance of new marketing techniques, such as online advertising and social media advertising, the complexity of data has increased, making this problem even more challenging. LÄS MER