Sökning: "reklam motivation"

Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden reklam motivation.

  1. 1. “Någon som försöker sälja försäkringar”? : En kvalitativ studie om mottagarens uppfattning av kommersialiseringen av svenska myndigheters externa kommunikation

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Moa Söder; Philip Fallqvist; [2023]
    Nyckelord :Authorities; Reception; Commercialization; Trust; Transparency; Myndigheter; Mottagande; Kommersialisering; Förtroende; Transparens;

    Sammanfattning : Svenska myndigheter agerar utifrån regeringsuppdrag och har i uppgift att informera och influera samhället för allmänhetens bästa (Fredriksson & Pallas, 2018). Myndigheternas sätt att kommunicera ut viktig information till allmänheten har till följd av New Public Management lett till att den offentliga sektorn genomgår en form av kommersialisering (Raftopoulou & Hogg, 2010). LÄS MER

  2. 2. SWIPEA UPP ELLER SCROLLA FÖRBI?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Victoria Drake; malin Eklöf; [2022-08-01]
    Nyckelord :Sociala medier; Instagram; generation X; reklam; 60-talister; riktad reklam; riktad marknadsföring.;

    Sammanfattning : During the last decade, social media has become an increasingly important part of our everyday lives, as has the advertising that we are fed daily on various platforms and social networks. The advertising on Instagram has almost become as much a part of our daily feed as our friends' updates, and it seems to be even more and more. LÄS MER

  3. 3. Med Employer Branding som verktyg : En intervjustudie om hur företag arbetar med Employer Branding som verktyg för rekrytering och styrning.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Miro Kordnejad; [2022]
    Nyckelord :Employer Branding; Employer Value Proposition; Recruitment;

    Sammanfattning : Många företag arbetar uttalat med Employer Branding, men med olika syften. Två vanligt förekommande ambitioner är att attrahera ny kompetens och arbeta med företagets värderingar. Men vad företag som arbetar med Employer Branding med samma målsättning har gemensamt, saknas det idag kunskap om. LÄS MER

  4. 4. Increase Process Maturity by use of Process Models : A qualitative study on motivation, usefulness and ease of use

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Christoffer Nilsson; Felicia Rosenberg; [2022]
    Nyckelord :process model; motivation; usefulness; usability; processmodell; motivation; användbarhet; användarvänlighet;

    Sammanfattning : In the last decades there has been an elevated interest in increasing process thinking in organisations, with the advantages of standardisation and efficiency connected to processes. A challenge with processes is how to document them in process models, and how to get employees to use these process models. LÄS MER

  5. 5. ”Det första jag tänker på är att man ska vara vacker, lång och smal” : En kvalitativ studie om hur influerares sätt att göra reklam för och framställa skönhetsingrepp kan skapa betydelser för unga kvinnors kroppsuppfattning

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Josefin Andersson; Ebba Strömsten; [2020]
    Nyckelord :influencer; social media; Instagram; Youtube; cosmetic procedures; beauty ideal; body; looks; young women; two-step flow theory; parasocial interaction theory; opinion leaders; influencers; sociala medier; Instagram; Youtube; skönhetsingrepp; skönhetsideal; kropp; utseende; unga kvinnor; tvåstegshypotesen; parasocial interaktionsteori; opinionsledare;

    Sammanfattning : Listan över influerare som har gjort skönhetsingrepp kan göras lång. För att nämna ett exempel har Bianca Ingrosso med ett följarantal på 343 000 på Youtube talat öppet om att hon gjort lipfillers (Ingrosso, 2020). LÄS MER