Sökning: "reklam musik"
Visar resultat 1 - 5 av 28 uppsatser innehållade orden reklam musik.
1. Klassisk musik för en ny publik : Ungdomstilltalande verktyg i konstmusikkonsertreklam
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)Sammanfattning : Det är allmänt erkänt av forskare att klassisk musik förefaller förlora sin popularitet bland ungdomar, åtminstone i dess traditionella framförandeformer. Emellertid har det visats i undersökningar att vissa förändringar i utformning kan göra konstmusikkonserter mer intressanta för en yngre publik. LÄS MER
2. Reklamstrategi i Tre-Stegs-Takt: Melodier, meningar och minnen : En studie om hur olika reklamtekniker påverkar oss
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Denna uppsats granskar hur konsumenter påverkas av reklammusik och sloganer i reklamfilmer. För att få en större förståelse för dessa tekniker har tidigare forskning, samt olika psykologiska fenomen presenterats. LÄS MER
3. Kundupplevelsen vid reklammusik : Känslor, tankar och attityder som uppstår vid reklammusik
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Konsumenter exponeras för 2000 reklammeddelanden dagligen men lägger bara märke till fåtal av dem. Musik har en värdefull position i reklam som företag kan använda för att sticka ut i reklambruset. LÄS MER
4. Visuell kommunikation i kampanjfilm : Hur budskap kommunicerar genom visuella element.
M1-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för designSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka hur Libressekommunicerar budskap visuellt i en kampanj. Kampanjen är#wombstories som är till för att uppmärksamma olikakvinnors berättelser och uppmuntra till att våga prata meröppet om kvinnokroppen. LÄS MER
5. Feminism som handelsvara : Semiotisk filmanalys av Libresse reklamfilm wombstories
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : Denna uppsats har undersökt hur Libresse har använt sig av det retoriska tilltalet för att nå ut och påverka sin avsedda målgrupp i reklamkampanjen #wombstories. En semiotisk filmanalys har genomförts där resultatet har analyserats utifrån teorier om kommodifierad feminism, wokeness och femvertising. LÄS MER