Sökning: "reklam och personlighet"
Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden reklam och personlighet.
1. En kvalitativ bildanalys av influencer varumärkena CAIA och Rebecca Stella Beauty
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : Studiens mål och syfte handlar om att vi vill öka kunskap och förståelse kring hur varumärkena CAIA och Rebecca Stella Beauty väljer att marknadsföra olika produkter på i olika lanseringskampanjer. I koppling till mångfaldsperspektivet. LÄS MER
2. Att ha inkluderande reklam är en självklarhet, eller? : Organisationers förhållningssätt till normkreativ reklam
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : Syfte: Syftet med studien var att skapa en ökad kunskap och förståelse för organisationers förhållningssätt till normkreativ reklam Metod: En deduktiv studie av kvalitativ karaktär genomfördes genom fem intervjuer med Vattenfall, Synoptik, Sparbanken Rekarne, TUI och Vinter. Slutsats: Studien visade att organisationers förhållningssätt till normkreativ reklam varierar. LÄS MER
3. Uppkomsten av mobbning ur ett elevperspektiv : En litteraturstudie och kvalitativ textanalys
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : Denna litteraturstudie avser att med befintlig forskning redogöra för hur skolelever förklarar faktorer som bidrar till mobbningens uppkomst. Fortsättningsvis kommer således den analyserade litteraturen redovisa forskarnas skiljelinjer. LÄS MER
4. "Jag tror på free trade, inte fair trade" : en studie om könets påverkan på attitydsskapande
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Studien undersöker sambandet mellan attityd och biologiskt kön med hjälp av moderatorvariabeln socialt kön samt personlighet kopplat till detta. Baserat på tidigare forskning inom ämnena socialt kön och personlighet, socialt kön och CSR samt attitydformation utformades en analysmodell. LÄS MER
5. Consumers' Attitudes Toward Sexual Appeal in Advertising
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : To use sexual messages in advertisements are becoming more common by each day, it is known as a method that can be highly effective to influence consumers’ attitudes. However, it is important to carefully consider how the appeal is used as high levels of sexual appeal can be perceived as unethical or offensive to consumers. LÄS MER