Sökning: "reklam pr"
Visar resultat 1 - 5 av 49 uppsatser innehållade orden reklam pr.
1. För fri opinionsbildning och rättvisa val : En experimentell studie om effekten av transparensmeddelanden vid politisk reklam
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Influencers has developed to be our times opinion leaders and social media has become an arena for political information and discussion. In the most recent years they’ve also become an important part of our current political parties' marketing strategies. This has opened up both great opportunities as well as challenges. LÄS MER
2. FÖRETAGETS SOCIALA ANSVAR : Enkätundersökning av konsumenternas åsikter mot H&Ms sociala ansvar
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMKSammanfattning : Studiens syfte är att göra en kvantitativ undersökning av konsumenternas åsikt mot Corporate Social Responsbility med en avgränsning till modeföretaget H&M med målet är att kunna kartlägga en generaliserande åsikt bland konsumenterna. Till hjälp kommer det användas teorier om CSR, Public Relations och innebörden av Varumärket. LÄS MER
3. Att integrera etik i influencer marketing : en process för framgångsrikt arbete med influencer marketing ur ett etiskt perspektiv
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Denna studie utforskar hur de etiska problem och dilemman som finns i marknadsföringsmetoden influencer marketing kan arbetas med på ett bättre sätt. Detta görs utifrån perspektivet av hur byråer aktiva inom influencer marketing kan integrera arbetet med etik i influencer marketing för att på så sätt skapa bättre förutsättningar att minimera och lösa de etiska problem och dilemman som finns med arbetet. LÄS MER
4. Samtalet om normer i reklam 2016 : United Colors of Sweden
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Tiden när man kunde basunera ut reklambudskap till en väntande konsument i tv-soffan är förbi, idag behöver företag etablera relationer med sina kunder och skapa interaktioner på nya sätt. Den här studien ämnar att, med hjälp av relationsmarknadsföringens teorier, undersöka det samtal om normer och representation som kommit till Sveriges reklamklimat. LÄS MER
5. Swedish Match : En kvalitativ studie om butikskonceptet
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudierSammanfattning : Title: Swedish Match-En kvalitativ studie om butikskonceptet Author: Adam Waernér/Erik Rehnberg Supervisor: Jonas Jonasson Key Words: Communication, Branding, Culture, PR, Advertisement Purpose: The purpose of this research is to understand the background of the launch of Swedish Match´s stores. Because of the strict laws against marketing of tobacco products in Sweden, we believe that the stores are an interesting way of approaching a new branding and communication strategy in the tobacco industry. LÄS MER