Sökning: "reklam problem"

Visar resultat 11 - 15 av 134 uppsatser innehållade orden reklam problem.

  1. 11. Influencer marketing - marknadsföringsmetod "i samarbete med" marknadsföringslagen?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Stina Schylander; [2022]
    Nyckelord :marknadsföring; influencer marketing; reklamidentifiering; komparativ rätt; comparative law; rättsvetenskap; Law and Political Science;

    Sammanfattning : As internet has started to grow, more and more tradesmen have started to make use of social media as a platform to market their businesses. A major user of social media are influencers and a new marketing model called influencer marketing has been developed on the internet. LÄS MER

  2. 12. Implementering av Lean med hjälp av värdering, principer och verktyg i ett mindre tillverkande företag : En fallstudie på Ackert Reklam AB

    Magister-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :John Larsson; [2021]
    Nyckelord :Lean Implementation; Lean Manufacturing; Lean tools; SME; 7 mudas;

    Sammanfattning : I dagens arbetsklimat uppstår hela tiden olika utmaningar för tillverkande företag och organisationer. Ökad konkurrens, utvecklingar av olika tillverknings- och informationstekniker samt alltmer krävande kunder är några av utmaningarna. LÄS MER

  3. 13. Influencers beskrivning av den kvinnliga fertiliteten : En retorisk analys av reklamsamarbeten med Natural Cycles

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Josefine Sporrong; [2021]
    Nyckelord :Reklam; preventivmedel; diskurs; retorik; genus;

    Sammanfattning : Den här studien fokuserar på influencers och deras framställning av företaget Natural Cycles hormonfria preventivmedel i audiovisuella reklamsamarbeten. Materialet för studien är filmer från plattformen Youtube som valts ut efter antalet gånger de visats för mottagare, det vill säga de videor som flest gånger exponerats för publik och därmed haft störst möjlighet till inverkan på publiken. LÄS MER

  4. 14. Försvarsmaktens genusdiskurs i förändring : En kritisk diskursanalys av hur Försvarsmaktens reklamkampanjer framställer kvinnor och män samt hur materialet diskuteras på Youtube

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Elin Jans; Karin Stillström; [2021]
    Nyckelord :Kritisk diskursanalys; Försvarsmaktens reklamkampanjer; genus; framställning;

    Sammanfattning : Denna uppsats har genomförts mot bakgrund av den låga andelen kvinnor i Försvarsmakten. 2020 var endast 8 procent av alla yrkesofficerare kvinnor, en ökning med 2,8 procent på nio år. LÄS MER

  5. 15. Data Augmentation to Improve Cross-Domain Generalization in Deep Learning MRI Segmentation

    Master-uppsats, Lunds universitet/Matematik LTH

    Författare :Rasmus Helander; [2021]
    Nyckelord :deep learning; medical imaging; mri; segmentation; data augmentation; cyclegan; noisy labels; Mathematics and Statistics;

    Sammanfattning : Semantic segmentation of medical images is an important task with many applications. However, manually delineating 3D images is time-consuming and the demand for automation is high. For many image segmentation tasks, deep learning has provided state-of-the-art results. LÄS MER