Sökning: "reklam process"
Visar resultat 21 - 25 av 91 uppsatser innehållade orden reklam process.
21. Att förändra utan att förstöra : En intervjuundersökning om hur externa byråer arbetar med rebranding
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för medier och designSammanfattning : Companies are required to have the ability to be attractive because of today's intense market. They have to constantly make sure that their visual elements and graphic profile are related to the current market conditions. LÄS MER
22. Inbound Marketing – en framgångsstrategi? En kvalitativ studie på premiumbilar som högengagemangsköp utifrån konsumenter och Mercedes-Benz
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: Inbound Marketing – en framgångsstrategi? En kvalitativ studie på premiumbilar som högengagemangsköp utifrån konsumenter och Mercedes-Benz Seminariedatum: 2018-06-01 Ämne/kurs: FEKH29 Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå Författare: Alice Beckman, Clara Michélsen, Julia Torstensson Handledare: Clara Gustafsson Nyckelord: Inbound Marketing, Köpprocessen, Digitalisering, Högengagemangsprodukt, Premiumbil Syfte: Syftet med studien är att, med anledning av ett förändrat medielandskap, utvärdera Inbound Marketing som digital marknadsföringsstrategi vid premiumbilköp som högengagemangsprodukt. Metod: En kvalitativ studie har genomförts med ett hermeneutistiskt fenomenologiskt perspektiv. LÄS MER
23. Influencers : En studie om unga kvinnors mottaglighet av influencer marketing på sociala medier.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka vilken betydelse influencer marketing på sociala medier har på unga kvinnor i åldern 18-25 år, samt om det har någon inverkan på unga kvinnors köpintentioner. För att uppfylla syftet har två forskningsfrågor undersökts och denna empiriska studie har baserats på en kvalitativ undersökning genom en enkätstudie och två fokusgrupper. LÄS MER
24. Visuellt narrativ i spelmiljö
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska HögskolaSammanfattning : Detta kandidatarbetet handlar om visuella stilar och utseende i spelmiljö och hur detta kan påverka narrativet i ett spel. För att undersöka vår frågeställning har vi tittat på hur narrativ förmedlas i text, film och reklam, och hur samma metoder kan tillämpas i för att berätta med hjälp av spelmiljö. LÄS MER
25. Influencer Marketing: När gränsen mellan rekommendation och reklam suddas ut : En studie om hur Influencer Marketing påverkar konsumenters köpprocess
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund Konsumenters förtroende för traditionella marknadskommunikationer sjunker. Företag försöker därför hitta nya sätt att nå fram till konsumenter. En marknadskommunikation som vuxit fram till följd av detta är Influencer Marketing, vilken innebär att inflytelserika individer influerar människor på sociala medier. LÄS MER