Sökning: "reklam process"

Visar resultat 21 - 25 av 91 uppsatser innehållade orden reklam process.

  1. 21. Att förändra utan att förstöra : En intervjuundersökning om hur externa byråer arbetar med rebranding

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för medier och design

    Författare :Aylin Bayar; Tilde Bergman; [2019]
    Nyckelord :Rebranding; advertising- and design agency; visual identity; graphic elements; Rebranding; reklam- och mediabyrå; visuell identitet; grafiska element;

    Sammanfattning : Companies are required to have the ability to be attractive because of today's intense market. They have to constantly make sure that their visual elements and graphic profile are related to the current market conditions. LÄS MER

  2. 22. Inbound Marketing – en framgångsstrategi? En kvalitativ studie på premiumbilar som högengagemangsköp utifrån konsumenter och Mercedes-Benz

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Clara Michelsen; Alice Beckman; Julia Torstensson; [2018]
    Nyckelord :Inbound Marketing; Köpprocessen; Digitalisering; Högengagemangsprodukt; Premiumbil; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Inbound Marketing – en framgångsstrategi? En kvalitativ studie på premiumbilar som högengagemangsköp utifrån konsumenter och Mercedes-Benz Seminariedatum: 2018-06-01 Ämne/kurs: FEKH29 Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå Författare: Alice Beckman, Clara Michélsen, Julia Torstensson Handledare: Clara Gustafsson Nyckelord: Inbound Marketing, Köpprocessen, Digitalisering, Högengagemangsprodukt, Premiumbil Syfte: Syftet med studien är att, med anledning av ett förändrat medielandskap, utvärdera Inbound Marketing som digital marknadsföringsstrategi vid premiumbilköp som högengagemangsprodukt. Metod: En kvalitativ studie har genomförts med ett hermeneutistiskt fenomenologiskt perspektiv. LÄS MER

  3. 23. Influencers : En studie om unga kvinnors mottaglighet av influencer marketing på sociala medier.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Jannike Nordqvist; Evelina Andreasson; [2018]
    Nyckelord :Influencer marketing; influencer; social media; credibility; intention to buy.; Influencer marketing; influencer; sociala medier; trovärdighet; köpintention.;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka vilken betydelse influencer marketing på sociala medier har på unga kvinnor i åldern 18-25 år, samt om det har någon inverkan på unga kvinnors köpintentioner. För att uppfylla syftet har två forskningsfrågor undersökts och denna empiriska studie har baserats på en kvalitativ undersökning genom en enkätstudie och två fokusgrupper. LÄS MER

  4. 24. Visuellt narrativ i spelmiljö

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola

    Författare :Beatrice Malmborg; Sebastian Ruther; [2018]
    Nyckelord :Narrative; Visual Storytelling; Visual styles; Games; Narrativ; Visuellt berättande; Visuella stilar; Spel;

    Sammanfattning : Detta kandidatarbetet handlar om visuella stilar och utseende i spelmiljö och hur detta kan påverka narrativet i ett spel. För att undersöka vår frågeställning har vi tittat på hur narrativ förmedlas i text, film och reklam, och hur samma metoder kan tillämpas i för att berätta med hjälp av spelmiljö. LÄS MER

  5. 25. Influencer Marketing: När gränsen mellan rekommendation och reklam suddas ut : En studie om hur Influencer Marketing påverkar konsumenters köpprocess

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Julia Hellerstedt; Emina Mujkanovic; [2018]
    Nyckelord :Influencer Marketing; influencers; social media; Influencer Marketing; influencers; sociala medier;

    Sammanfattning : Bakgrund Konsumenters förtroende för traditionella marknadskommunikationer sjunker. Företag försöker därför hitta nya sätt att nå fram till konsumenter. En marknadskommunikation som vuxit fram till följd av detta är Influencer Marketing, vilken innebär att inflytelserika individer influerar människor på sociala medier. LÄS MER