Sökning: "reklam resor"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden reklam resor.

  1. 1. Hur ska ¨gåvor¨till influencer beskattas? : Är produkterna och tjänsterna som erbjuds en influencer verkligen gratis? Och kan kostnaden för dessa produkter och tjänster alltid dras av för givaren?

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Sandra Andersson König; [2020]
    Nyckelord :Influencer; skatterätt; avdrag för sponsring;

    Sammanfattning : Influencervärlden har växt sig och blivit en mångmiljonindustri och det händer ofta att det skickas produkter och erbjuds tjänster utan att en influencer ingått avtal med företaget. Skatteverket har lyft problematiken och menar att alla dessa ska tas upp till inkomstbeskattning i inkomstslaget tjänst eller näringsverksamhet, beroende på verksamhetens omfattning. LÄS MER

  2. 2. E-postens påverkan på studenters konsumtion av digitala erbjudanden

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Johanna Iivanainen; [2019]
    Nyckelord :Erbjudanden; Studenter; E-post; E-brev Konsumtion;

    Sammanfattning : En fördel med att vara studerande i Sverige är att man får ta del av reducerat pris på exempelvis kommunaltrafiken, litteratur, kläder och resor. E-post är idag ett av de snabbaste verktyget man kan använda sig av för att nå ut till flera människor samtidigt. LÄS MER

  3. 3. Svep upp för 20% mer miljöpåverkan - Sociala mediers inverkan på människor och miljö

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Eleonor Klang Åkesson; Linnea Eng; Andrea Hägg; [2019]
    Nyckelord :Influencers; Sociala medier; Miljö; Unga vuxna; Beteende; Konsumtion;

    Sammanfattning : Sociala medier och yrkesgruppen influencers spelar idag en viktig roll i företags marknadsföringsstrategier. Reklam genom influencers har visat sig vara en effektivmarknadsföringsstrategi och influencers inom kategorin mode och skönhet får in största delen av sina intäkter genom samarbeten med företag. LÄS MER

  4. 4. Datautvinning av klickdata : Kombination av klustring och klassifikation

    M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistik

    Författare :Xianjie Zhang; Sebastian Bogic; [2018]
    Nyckelord :Data analysis; data mining; clustering; classification; DBSCAN; k-nearest neighbor; click data; Dataanalys; datautvinning; klustring; klassifikation; DBSCAN; k-nearest neighbor; klickdata;

    Sammanfattning : Ägare av webbplatser och applikationer tjänar ofta på att användare klickar på deras länkar. Länkarna kan bland annat vara reklam eller varor som säljs. Det finns många studier inom dataanalys angående om en sådan länk kommer att bli klickad, men få studier fokuserar på hur länkarna kan justeras för att bli klickade. LÄS MER

  5. 5. Vad vill kvinnor ha? : En undersökning av en lokaltidnings bilaga i form av ett livsstilsmagasin.

    Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och naturvetenskap

    Författare :Åsa Heurling; Lesse Lovisa; [2011]
    Nyckelord :Grafisk design; Tidskriftsdesign; Livsstilsmagasin för kvinnor; Livsstilsmagasin; Bilaga; Lokaltidning; Folkbladet; Trend;

    Sammanfattning : Folkbladet är en dagstidning i Norrköping med en stark lokal prägel vars prenumeranter till största delen är sportintresserade män. För att försöka bredda sin läsekrets har man sedan 2009 gett ut en tidning kallad Trend, som vänder sig till kvinnor i åldern 20 - 50 år. LÄS MER