Sökning: "reklam symboler"
Visar resultat 21 - 25 av 29 uppsatser innehållade orden reklam symboler.
21. Vad är kommunikativa sinnesupplevelser? : En studie av Volvos marknadskommunikation
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBSSammanfattning : Begreppet kommunikativa upplevelser kommer i denna uppsats att användas i sammanhanget om hur Volvo använder sig av dem i sin varumärkeskommunikation samt vad som kommuniceras. Det kommer även att appliceras på kundperspektivet då det beskriver hur individer uppfattar företags utsända kommunikation. LÄS MER
22. "Nivea - för skönhet är lycka" : En studie om skönhetsreklam i konsumtionssamhället
Kandidat-uppsats, Fakulteten för samhälls- och livsvetenskaperSammanfattning : The overall purpose of this study has its starting point in theories about the consuming society and its advertising. I have examined what kinds of methods that are being used in TV-commercials for beauty products, to influence the consumers. LÄS MER
23. Presentation av den kvinnliga modellen i reklam
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Den här undersökningen handlar om hur den kvinnliga reklammodellen i modemagasinet Voguerepresenteras. Uppsatsen baseras på tre olika delar som ska integreras och kopplas samman. LÄS MER
24. Att resa innan det är för sent. Backpackerns fascination för det annorlunda.
C-uppsats,Sammanfattning : Med risk för att själv ha bidragit till en uppdelning mellan väst och öst, nord- syd, eller i-land- u-land, har jag genomgående belyst hur resmål på olika kontinenter görs intressanta i marknadsföring och resenärers berättelser. Backpackerns fascination för det annorlunda och nya, olikt det där hemma har inneburit att resmålens särart betonats i marknadsföring, liksom i reseberättelser. LÄS MER
25. Adbusters eller adbusting : Rörelse eller metod
Magister-uppsats, Institutionen för samhälls- och välfärdsstudierSammanfattning : Vi möts ständigt av tusentals bilder och budskap när vi rör oss i det offentliga. Då och då rubbas dessa budskap och vi tvingas ta ställning till vad det faktiskt är vi tittar på. Adbusters.se, en svensk rörelse med rötter i USA och Kanada, tar reklam och etablerade symboler och gör om dem. LÄS MER