Avancerad sökning
Hittade 2 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. "Blont och vanligt liksom" : En kvalitativ studie om hur genus, ålder och etnicitet kommer till uttryck inom resereklam.
Kandidat-uppsats, Sociologiska institutionenSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka hur normer om etnicitet, ålder och genus tar sig i uttryck i processen bakom resereklam och i den färdiga reklamen hos några av de största researrangörerna i Sverige. Studien är kvalitativ och materialet bygger på intervjuer som genomförts med marknadsansvariga och reklammakare hos de tre största researrangörerna i Sverige. LÄS MER
2. "Nivea - för skönhet är lycka" : En studie om skönhetsreklam i konsumtionssamhället
Kandidat-uppsats, Fakulteten för samhälls- och livsvetenskaperSammanfattning : The overall purpose of this study has its starting point in theories about the consuming society and its advertising. I have examined what kinds of methods that are being used in TV-commercials for beauty products, to influence the consumers. LÄS MER