Sökning: "reklam unga"
Visar resultat 6 - 10 av 119 uppsatser innehållade orden reklam unga.
6. Flödets Arkitekt : Hur medie- och informationskunnighet formar unga kvinnors upplevelser av skönhetsindustrin på Instagram
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)Sammanfattning : The aim of the study is to investigate how media and information literacy (MIL) among young women affect their views on beauty-related advertisements and posts on Instagram, in accordance with infrastructure knowledge, mental health and purchase behavior. This is conducted through semi-structured interviews with 6 young Swedish women in the age range of 20-25 years old, through which an analysis of the retrieved answers is made. LÄS MER
7. "Jag tror inte att han går på östrogen" : En kvalitativ studie om normbrytande maskulinitetsuttryck i Hansacompagniets reklam
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : Syftet med denna studie har varit att studera hur normbrytande maskulinitetsuttryck representeras i Hansacompagniets reklambilder samt hur reklambilderna tolkas av en målgrupp av unga män. I studien valdes sju reklambilder till fokusgruppen, varav de fyra bilder som genererade mest reaktioner valdes för att vidare analyseras semiotiskt. LÄS MER
8. Provokativ marknadsföring : En studie om unga vuxnas attityder gentemot provokativ marknadsföring på sociala medier
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Bakgrund Digitaliseringen har kommit långt och samhället behöver anpassa sig efter dess utveckling. Idagsläget finns det olika typer av reklam som framhävs på olika sätt. På 1990-talet användes provokativ marknadsföring på ett annat sätt i jämförelse med dagsläget. LÄS MER
9. De unga konsumenterna : En fokusgruppstudie om internetbaserad reklam
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : As it becomes increasingly common for children to be exposed to advertising on the internet at an early age, it becomes Crucial for companies to market themselves ethically. Children are daily exposed to an overwhelming amount of internet advertising, shaping their consumption habits and behavior. LÄS MER
10. Unga vuxna och nikotinpåsar : En kvantitativ studie om marknadsföringsregleringar
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Användningen av nikotinpåsar är något som har ökat i flera delar av världen bland unga vuxna.Även i Sverige har användningen av nikotinpåsar sett en ökning under senare år. Gamlaregleringar och lagar gällande tobaksprodukter i Sverige kunde undgås av tobaksbolag eftersomde nya nikotinpåsarna inte klassades som tobaksprodukter. LÄS MER