Sökning: "reklam- och kommunikationsbyråer"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden reklam- och kommunikationsbyråer.

  1. 1. Den effektiva webbportfolion : En studie för att hjälpa en nyexaminerad grafisk designer att hitta rätt plattform för sin portfolio

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Informatik

    Författare :Joakim Gudmunds; Denny Törnblad; [2020]
    Nyckelord :advertising and communication agency; graphic design; digital portfolio; recruitment; grafisk design; digital portfolio; rekrytering; reklam- och kommunikationsbyrå;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie har varit att undersöka vilka portfoliotjänster som är mest effektiva för nyexaminerade grafiska designers till att framhäva sin portfolio, i syfte att väcka intresse hos rekryterare på reklam- och kommunikationsbyråer. Idag finns en stor mängd olika portfoliotjänster som erbjuder funktioner och verktyg för att bygga portfolior. LÄS MER

  2. 2. Leda vinnande reklam - En studie om sambandet mellan ledarskap och kreativitet på reklambyråer som prisats i effektivitetstävlingen 100-wattaren

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Eva Due; [2016]
    Nyckelord :Ledarskap; Kreativitet; Kommunikationsbyrå; Reklambyrå; 100-wattaren; Reklamtävling; Motivation; Effekt; Resultat;

    Sammanfattning : Denna studie behandlar ledarskap på reklambyråer och vilket samband detta kan ha med kreativitet. Syftet är att undersöka ledarskapet i framgångsrika reklamprojekt och hur dess form påverkar kreativitet.Undersökningen har utförts genom en fallstudie där det genomförts sex kvalitativa intervjuer med personer på kommunikationsbyråer. LÄS MER

  3. 3. Att skapa innovation : En kvalitativ studie av organisatoriska faktorers påverkan för innovativa processer

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Johanna Berglin; Jenny Hellström; [2014]
    Nyckelord :Innovation; Ledarskap; Kreativitet; Innovationsprocess; Kontextuella faktorer; Co-creation; Öppen innovation; Organisationskultur; Team;

    Sammanfattning : Studien ”Att skapa innovation” är en kvalitativ studie med syfte att undersöka organisatoriska faktorers påverkan för främjandet av innovativa processer samt att besvara frågeställningen ”Hur skapas framgångsrika innovativa processer?”. Med organisatoriska faktorer avses främst ledarskap och organisationskultur i kreativa miljöer. LÄS MER

  4. 4. En undersökning om ARU-certifikatet på reklambyråer i Malmö

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Jenny Sandberg; [2014]
    Nyckelord :Ansvarig reklamutgivare ARU ; juridisk kompetens; certifikat; reklambyråer; ICC;

    Sammanfattning : För att få lov att vara medlem i Sveriges kommunikationsbyråer är det ett krav att bli ARU-certifierad. Ansvarig reklamutgivare (ARU) är en certifiering som bland annat innebär en utbildning inom svensk marknadsföringsjuridik och en kvalitetsstämpel. LÄS MER

  5. 5. Kulturkrock : Vad ett svenskt företag bör ta hänsyn till vid etablering i Kina

    Kandidat-uppsats, JTH, Industriell organisation och produktion

    Författare :Deniesé Thorvaldsson; Emma Svensson; [2013]
    Nyckelord :Grafisk Design; Grafisk kommunikation; Visuell kommunikation; Visuella uttryck; Marknadskommunikation; Kulturkrock;

    Sammanfattning : Idag lockas företag från andra länder att etablera sig på den kinesiska marknaden, eftersom Kina genom sin ökade ekonomi nu är en av de ledande länderna i världen. I samband med detta ökar utbudet av marknadsföring för företagen i Kina. LÄS MER