Sökning: "reklamation vid fel i vara"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden reklamation vid fel i vara.
1. Köparens undersökning efter företagsförvärv - en analys av hur 31–32 §§ köplagen påverkar köparens möjlighet att åberopa fel vid företagsförvärv
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : Trots en sedan länge pågående debatt i doktrinen har både 1905 års köplag och dagens köplag tillämpats på företagsförvärv som sker genom en aktieöverlåtelse. Det är dock tydligt att lagstiftaren inte hade företagsförvärv eller aktieköp i åtanke när köplagen skrevs och reglerna tenderar därför att vara mindre lämpliga för aktieöverlåtelser vid företagsförvärv. LÄS MER
2. ”Laget före jaget” : En studie om medarbetarteams klagomålshantering inom svensk sporthandel
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande; Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : Bakgrund: När det kommer till servicesammanhang, där det sker en hög grad av mänsklig interaktion, är det oundvikligt att fel begås eller att kunden blir missnöjd, vilket kan resultera i att kunden framför klagomål. Tidigare studier belyser att det är viktigt att kundklagomål tas väl hand om, för att inte riskera ett dåligt rykte eller att kunder går förlorade. LÄS MER
3. Beställarens påkallande av fel enligt AB 04
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : Gällande entreprenadarbeten torde det vara vanligt förekommande att beställaren påtalar fel som denne vill att entreprenören ska avhjälpa. För att en part ska kunna aktualisera en påföljd vid påstått kontraktsbrott krävs enligt branschavtalet AB 04, precis som enligt allmän förmögenhetsrätt i övrigt, att en reklamation företas. LÄS MER
4. Lastning till leverans, vad kan gå fel? : En fallstudie av kvalitetsbristkostnader och leveranssäkerhet hos Martin & Servera Logistik i Umeå
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : För att kunna vara konkurrenskraftig är en hög leveranssäkerhet viktigt för många företag. Leveranssäkerhet är extra viktigt för logistikföretag därför att leverera i rätt tid och till rätt kvalitet utgör deras kärnverksamhet. LÄS MER
5. Reklamation av konsumenttjänster : Ett förtydligande av fackmässigt utförd tjänst och relationen mellan åtgärderna vid reklamation av entreprenader.
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för juridikSammanfattning : En konsument kan anlita en näringsidkare som utför en tjänst i konsumentens hem, dessa tjänster är entreprenadtjänster och kommer berörs i uppsatsen. Vid entreprenader hos konsumenter ska arbetet utföras på ett fackmässigt sätt. Det som sker om tjänsten inte är utförd på ett fackmässigt sätt anses tjänsten vara felaktig. LÄS MER