Sökning: "reklamationer högskolan i borås"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden reklamationer högskolan i borås.
1. Konsumenters attityd till reklamationsalternativ : samspel mellan känslor, uppfattningar och agerade i fast fashion-branschen
Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Complaints, due to broken products, are today mostly handled in two ways in the fast fashion industry. These two ways are replacement of goods or a refund. This paper investigates whether repair of the product would be an acceptable option for the consumer. LÄS MER
2. Skidkläders avtagande vattenavvisande effekt : Hur vatten- och oljeavvisande impregneringar påverkas av tvätt, UV-ljus och nötning
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Vatten- och oljeavvisande impregneringar som används i sportartiklar idag består till största del av perfluorerade ämnen, fluorkarboner. Detta har medfört att en stor diskussion kring miljö- och hälsofrågor. LÄS MER
3. Personlig service i köp- och säljprocessen
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Utöver de varor en modebutik erbjuder kunden är personlig service en viktig del av erbjudandet. En ökad konkurrens mellan företag kräver att de utvecklar sig inom personlig service för att kunna skilja sig från konkurrenterna. LÄS MER
4. Reklamationer ur ett kundperspektiv
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Medan tjänsteföretag inte har förmågan att förutse alla problem, så har demöjligheter att lära sig att hämta sig från dem. Att sträva efter att skapa kundnöjdhet är engrundläggande förutsättning för marknadsföring. När en missnöjd kund väljer att reklamerahar företaget möjligheten att gottgöra kunden. LÄS MER