Sökning: "reklamationer högskolan i borås"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden reklamationer högskolan i borås.

  1. 1. Konsumenters attityd till reklamationsalternativ : samspel mellan känslor, uppfattningar och agerade i fast fashion-branschen

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Felicia Hagel; Hanna Georgsson; Hannah Björling; [2017]
    Nyckelord :complaint; attitude; complaint; store repairing; ABC-model; fast fashion; sustainability; reklamation; attityd; reklamationsalternativ; lagning av plagg i butik; ABC-modellen; fast fashion-branschen; fast fashion; hållbarhet;

    Sammanfattning : Complaints, due to broken products, are today mostly handled in two ways in the fast fashion industry. These two ways are replacement of goods or a refund. This paper investigates whether repair of the product would be an acceptable option for the consumer. LÄS MER

  2. 2. Skidkläders avtagande vattenavvisande effekt : Hur vatten- och oljeavvisande impregneringar påverkas av tvätt, UV-ljus och nötning

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :MADELENE INGEMARSSON; CHRISTINA SJÖGREN; [2013]
    Nyckelord :Fluorkarboner; dendrimerer; oljeavvisning; UV-ljus; nötning; polyamid 6.6; polyester; vattenavvisning; vattenavvisande behandlingar; UV-ljusresistans; gnidhärdighet; tvätthärdighet; skidkläder;

    Sammanfattning : Vatten- och oljeavvisande impregneringar som används i sportartiklar idag består till största del av perfluorerade ämnen, fluorkarboner. Detta har medfört att en stor diskussion kring miljö- och hälsofrågor. LÄS MER

  3. 3. Personlig service i köp- och säljprocessen

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :MOA HEDBERG; PAULINE GUSTAFSSON; [2013]
    Nyckelord :Modebutik; service; personlig service; servicekvalitet; kundmöte; servicepolicy; köpprocessen; kundbemötande;

    Sammanfattning : Utöver de varor en modebutik erbjuder kunden är personlig service en viktig del av erbjudandet. En ökad konkurrens mellan företag kräver att de utvecklar sig inom personlig service för att kunna skilja sig från konkurrenterna. LÄS MER

  4. 4. Reklamationer ur ett kundperspektiv

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Jonas Gustafsson; [2011]
    Nyckelord :reklamationshantering; upplevd rättvisa; servicemisslyckandets betydelse; förtroende;

    Sammanfattning : Medan tjänsteföretag inte har förmågan att förutse alla problem, så har demöjligheter att lära sig att hämta sig från dem. Att sträva efter att skapa kundnöjdhet är engrundläggande förutsättning för marknadsföring. När en missnöjd kund väljer att reklamerahar företaget möjligheten att gottgöra kunden. LÄS MER