Sökning: "reklamationer"

Visar resultat 1 - 5 av 49 uppsatser innehållade ordet reklamationer.

  1. 1. Fallstudie om hantering av transportrelaterade kvalitetsbrister : En fallstudie på ett möbeltillverkande företag

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Tekniska Högskolan

    Författare :Adam Fredén; Marcus Svanström; [2023]
    Nyckelord :Transportskador; hanteringskador; kvalitetsbrister; offensiv kvalitetsutveckling; hörnstensmodellen;

    Sammanfattning : Företag X är en organisation som värderar kvalitet högt. Detta företag tillverkar möbler med sin utgångspunkt i Sverige. Inom svensk industri uppskattas kvalitetsbristkostnader stå för 10–30 % av omsättningen. LÄS MER

  2. 2. ”Laget före jaget” : En studie om medarbetarteams klagomålshantering inom svensk sporthandel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande; Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Hannah Rosdahl; Karin Svensson; [2022]
    Nyckelord :Complaint management; customer complaints; complaints; reclaim; employee team; internal recovery; Klagomålshantering; kundklagomål; klagomål; reklamation; medarbetarteam; intern återhämtning;

    Sammanfattning : Bakgrund: När det kommer till servicesammanhang, där det sker en hög grad av mänsklig interaktion, är det oundvikligt att fel begås eller att kunden blir missnöjd, vilket kan resultera i att kunden framför klagomål. Tidigare studier belyser att det är viktigt att kundklagomål tas väl hand om, för att inte riskera ett dåligt rykte eller att kunder går förlorade. LÄS MER

  3. 3. Spårbarhetsanalys på serieproduktion : En studie om spårbarhetspåverkan inom serieproduktion

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Industriell teknik

    Författare :Vilhelm Berg; Jonas Sandgren; [2022]
    Nyckelord :Traceability; FIFO; Kanban; Barcode; RFID; warehouse; ERP; Identification system; VFA; ERP; FIFO; Identifieringssystem; Kanban; lager; RFID; Spårbarhet; Streckkod; VFA;

    Sammanfattning : En produktion utan spårbarhet leder till sekundära problem och mer arbete vid reklamationer från flera olika kunder där samma komponent är felande eller inte uppnår uppsatta kravspecifikationerna, det finns en nytta med att veta i vilka fler slutprodukter fler komponenter från samma batch sitter. Då kan de bytas ut eller servicepaket kan skickas ut till kund innan det uppstår komplikationer för kunden. LÄS MER

  4. 4. Implementering av digitalt mätsystem & statistisk processtyrning : Fallstudie på ett tillverkande SMF inom fordonsindustri

    Kandidat-uppsats, KTH/Hållbar produktionsutveckling (ML)

    Författare :Jesper Gans; Kenneth Ekström; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Fordonsindustrin är en av de industrier med höst standarder och lägst toleranser för fel. För att produktion ska kunna uppfylla de högt ställda kraven krävs det ett bra och effektivt system som snabbt återkopplar produktionen och förhindrar att den hamnar utom uppsatta styrgränser eller toleranser för artikeln. LÄS MER

  5. 5. Utveckling av administrativa reklamationshanteringsprocesser : En fallstudie om effektivisering hos eftermarknadsavdelningen på ett tillverkande företag

    M1-uppsats, Jönköping University/JTH, Logistik och verksamhetsledning

    Författare :Hanna Enerbäck; Amanda Jägsell; [2021]
    Nyckelord :Lean production; Standardization; TOC; After sales; Returns management; Electronic warranty requests; Administration; Process mapping; ERP-systems.; Lean; Standardisering; TOC; Eftermarknad; Reklamationshantering; Digitala reklamationsförfrågningar; Administration; Processkartläggning; Systemstöd;

    Sammanfattning : Studiens syfte var att öka kunskapen om effektiva administrativa reklamationshanteringsprocesser. För att uppfylla syftet kunde det brytas ned i två frågeställningar: 1. Vilka faktorer påverkar effektivitet i administrativa reklamationshanteringsprocesser? 2. LÄS MER