Sökning: "reklamationer"

Visar resultat 6 - 10 av 49 uppsatser innehållade ordet reklamationer.

  1. 6. Lastning till leverans, vad kan gå fel? : En fallstudie av kvalitetsbristkostnader och leveranssäkerhet hos Martin & Servera Logistik i Umeå

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Joel Törnblom Johansson; [2021]
    Nyckelord :Sex Sigma; DMAIC; Leveranssäkerhet; Kvalitetsbristkostnader; Processutveckling; Reklamation; Statistisk processtyrning SPS ; Tematisk analys; Avvikelsehantering; Processkartläggning; Transportprocess; Livsmedel; Distribution;

    Sammanfattning : För att kunna vara konkurrenskraftig är en hög leveranssäkerhet viktigt för många företag. Leveranssäkerhet är extra viktigt för logistikföretag därför att leverera i rätt tid och till rätt kvalitet utgör deras kärnverksamhet. LÄS MER

  2. 7. Reducering av kundreklamationer på ett tillverkande företag med hjälp av lean- och produktionstekniska verktyg

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för ingenjörsvetenskap

    Författare :Anton Adolfsson; Mattias Norelius; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Kinnarps är ett företag som tillverkar kontorsmöbler samt tillhandahåller arbetsplatslösningar för kontor och offentliga miljöer. Vid avdelningen som examensarbetet utförs på paketeras bordsben manuellt och processen bidrar till ansenliga reklamationskostnader på grund av att fel bordsben paketeras och skickas till kund. LÄS MER

  3. 8. En kvalitativ studie för genomlysning av SOP

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Kommunikations- och transportsystem; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Anton Behr; Oscar Johansson; [2020]
    Nyckelord :SOP; Kartläggning; TPL;

    Sammanfattning : Tredjepartslogistikföretag (TPL) har utformade Standard Operation Procedure (SOP) med sinakunder som behandlar arbetsrutiner, processer och relationer mellan parterna på ettövergripande sätt. SOP är ett dokument som kan likställas med ett utdrag från de viktigasteprocesserna i ett komplett avtal mellan två parter. LÄS MER

  4. 9. Reklamation av konsumenttjänster : Ett förtydligande av fackmässigt utförd tjänst och relationen mellan åtgärderna vid reklamation av entreprenader.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för juridik

    Författare :Victor Magnusson; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : En konsument kan anlita en näringsidkare som utför en tjänst i konsumentens hem, dessa tjänster är entreprenadtjänster och kommer berörs i uppsatsen. Vid entreprenader hos konsumenter ska arbetet utföras på ett fackmässigt sätt. Det som sker om tjänsten inte är utförd på ett fackmässigt sätt anses tjänsten vara felaktig. LÄS MER

  5. 10. Användarinvolvering inom friluftslivsbranschen

    M1-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :NIKLAS JÖNSSON; ANNA BACK; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : takt med att friluftsutrustning har blivit mer avancerad där innovativa lösningar på produkter har utvecklats, spelar ingenjören en allt mer betydande roll för produktframtagningen inom friluftsbranschen. Produkterna ska inte bara klara av att hålla för ett aktivt liv utomhus, utan även passform och utseende där slutkundens behov ligger i fokus. LÄS MER