Sökning: "reklamationsprocessen"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet reklamationsprocessen.

  1. 1. Kvalitetsbristkostnader i samband med reklamationsprocessen

    M1-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH, Maskinteknik

    Författare :Per Eklund; Andreas Nordvall; [2015]
    Nyckelord :Kvalitetsbristkostnad; Kvalitetsbrister; Kvalitet; Reklamationsprocessen;

    Sammanfattning : During the 1970’s the interest for quality management and the concept of quality costs increased considerably. Business leaders noticed that there was a great potential for reducing costs of poor quality. Since up to 10-30% of a company’s total turnover may consist of poor quality costs some consider them as an unexploited goldmine. LÄS MER

  2. 2. Värdeflödesanalys av reklamationsprocessen på ABB Control Products

    Master-uppsats, KTH/Industriella informations- och styrsystem

    Författare :Magnus Lindqvist; [2012]
    Nyckelord :Lean; Value stream mapping; customer complaint; process; Lean; värdeflödesanalys; process; reklamation;

    Sammanfattning : Värdeflödesanalys är ett ofta använt verktyg inom förbättringskonceptet Lean och syftar till att eliminera slöserier i processer och erhålla en högre resurseffektivitet. Värdeflödesanalys har sitt ursprung i produktionssektorn men har utvecklats till att användas också inom tjänstesektorn även om det fortfarande inte tillämpas i lika stor utsträckning där. LÄS MER

  3. 3. Analys, felsökning och förbättring i fakturaprocess

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)

    Författare :Sarah Khokhar; Ravin Salim; [2011]
    Nyckelord :Process; processkarta; leverantörsreskontra; affärssystem; faktura; krav betalningspåminnelse; betalningsföreläggande;

    Sammanfattning : Examensarbetet utfördes hos ett företag under april till juni månaden 2011. Det senaste året har företagets betalningsföreläggande ökat av diverse orsaker. En del leverantörsfakturor betalas inte i tid. När leverantörsfakturor inte betalas i tid kommer det krav/betalningspåminnelser och betalningsföreläggande till företaget. LÄS MER

  4. 4. Kartläggning och utvärdering av reklamationshanteringen inom BRIO-koncernen

    M1-uppsats, Lunds universitet/Produktionsekonomi

    Författare :Manuela Appenrodt; Niklas Hjälm; [2004]
    Nyckelord :Technology and Engineering;

    Sammanfattning : BRIO säljer både egentillverkade produkter och produkter tillverkade av andra företag. De egentillverkade produkterna märks med varumärket BRIO medan de inköpta produkterna märks med varumärket Playmix. Under senare år har många förändringar skett inom leksaksbranschen. LÄS MER