Sökning: "reklambyrå och kund."

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden reklambyrå och kund..

  1. 1. Triangeldrama : En deskriptiv fallstudie om arbetsprocessen och relationen mellan ett företag och dess PR- och reklambyrå

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Nadia Bazydlo; Anne-Sofie Hedén; [2014]
    Nyckelord :Public Relations PR ; advertising; agency; pitch; brief; marketing; communication; work process; customer relationship; creativity; PR; reklam; byrå; pitch; brief; marknadsföring; kommunikation; arbetsprocess; kundrelation; kreativitet;

    Sammanfattning : Bakgrund: I dagens samhälle utsätts konsumenter ständigt för en mängd olika typer av reklam. För att fånga upp deras intresse och uppmärksamhet är det viktigt att kunna differentiera och utmärka sig på marknaden genom att välja rätt kommunikationsmedel. LÄS MER

  2. 2. Förutsättningar för distanskommunikation mellan reklambyråer och kunder : En intervju- och enkätundersökning

    Kandidat-uppsats, Grafisk teknologi

    Författare :Sara Karlsson; Åsa Horn; [2012]
    Nyckelord :telecommunication; advertising agencies; clients; internet based communication tools; distanskommunikation; reklambyrå; kund; internetbaserade kommunikationsverktyg;

    Sammanfattning : Små reklambyråer har, i skuggan av den ekonomiska krisen, fått konkurrens om sina kunder av större reklambyråer och tryckerier. En lösning kan vara att skapa relationer till företag utanför närområdet. Internetbaserade verktyg för distanskommunikation skulle i sådana fall kunna erbjuda ett bra komplement till det fysiska mötet. LÄS MER

  3. 3. Makt, beslut och kreativa processer : om byråverksamheten och kunden

    Magister-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Jenny Axelsson; Nicklas Remmegård; [2012]
    Nyckelord :Agency activities; creativity; power; decisions making; process; creative capital; Byråverksamhet; kreativitet; makt; beslutsfattande; process; kreativt kapital;

    Sammanfattning : Syfte: Att nå förståelse för relationen mellan en byrå och en kund genom att analysera föreställningen om marknadsföring och reklam som något kreativt, samt beslutsfattande och makt i den kreativa processen. Frågeställningar: Vilken roll spelar föreställningen om marknadsföring och reklam som något kreativt i relationen mellan marknadsavdelning och reklambyrå, framförallt gällande beslut fattade i kreativa processer? Vari ligger makten över de kreativa besluten, och hur gestaltas den? Metod: Kvalitativ, tolkande metod baserad på intervjuer och autoetnografi Slutsats: Vi har funnit att föreställningen om reklambyråer som kreativa spelar stor roll i relation till kunden. LÄS MER

  4. 4. Mind the Gap - En studie om samarbetet mellan byrå och kund

    Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Alexandra Bergkvist; Jenny Bernhardsson; My Lundberg; [2012]
    Nyckelord :Work process; Customer Relations; Gap; Deadweight; Overflow; Advertising agency; Arbetsprocess; kundrelation; gapet; dödvikt; spill; reklambyrå;

    Sammanfattning : Sammanfattning -  ”Mind the Gap”- En studie om samarbetet mellan byrå och kund. Seminarium: 31 maj 2012 Institution: Mälardalens högskola, Akademin för hållbar samhälls-och teknikutveckling Kurs: Kandidatuppsats i företagsekonomi med inriktning mot marknadsföring, 15 ECTS Författare: Alexandra Bergkvist, Jenny Bernhardsson, My Lundberg 21 April 1988   11 December 1987   23 September 1988 Handledare: Dan Linder Examinator: Cecilia Lindh Nyckelord: Arbetsprocess, kundrelation, gapet, dödvikt, spill, reklambyrå Problem: Studien behandlar relationen mellan reklambyråer och deras kunder, vilka problem som kan uppstå i samarbetsprocessen samt hur det är möjligt att undvika problem och därigenom ge förslag på eventuella förändringar i samarbetet. LÄS MER

  5. 5. Kommunikation mellan en reklambyrå och dess kunder

    Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och naturvetenskap

    Författare :Mattias Bäcklund; [2011]
    Nyckelord :Kommunikation; reklambyrå; kunder; samarbete och intervjuer;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to find out how clients at Effect Reklambyrå (an advertising agency) view the communication and relationship with Effect. Conclusions are then drawn based on what the clients say. The conclusions show how Effect can improve in these areas. LÄS MER