Sökning: "reklambyrå utveckling"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden reklambyrå utveckling.

  1. 1. REKLAMBYRÅN & HÅLLBAR UTVECKLING – En explorativ studie Om hur marknadsförare ser på sin reklambyrås roll och möjligheter i omställningen till en hållbar utveckling

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Martin Ahrin Larsson; Jonas Franzén; [2016-09-05]
    Nyckelord :Reklambyrå; hållbar utveckling; hållbarhet; konsumtion; marknadsföring; hållbar marknadsföring;

    Sammanfattning : Syfte Belysa och problematisera marknadsförares syn på sin reklambyrås roll i omställningen mot en hållbar utveckling. Metod En kvalitativ studie med explorativ ansats baserad på tre intervjuer med anställda på en reklambyrå Teoretiska perspektiv Teorin beskriver och förklarar begreppen konsumtion, hållbar utveckling och hållbar marknadsföring, till största del utifrån teoretikerna. LÄS MER

  2. 2. Proceccer vid förpackningsutformning : En uppsats om hur reklam- respektive designbyråer arbetar med förpackningsutformning

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Anna Tullström; Anja Wallin; [2011]
    Nyckelord :Förpackning; reklambyrå; designbyrå; förpackningsutformning; konkurrens;

    Sammanfattning : Marknadsföringens utveckling har gjort att det idag är svårt för företag att nå fram till sina kunder via reklam. Företag måste därför hitta nya sätt för att differentiera sig. Ett sätt är genom förpackningen och därför ökar förpackningens betydelse. . LÄS MER

  3. 3. Guldägg till frukost och bra betalt : - Vad påverkar reklamares val av arbetsplats

    Magister-uppsats, Ekonomihögskolan

    Författare :Cisela Klahr; Joakim Forsberg; [2008]
    Nyckelord :Advertising agency; job choice decision; creative employees; creative industry; Reklambyrå; val av arbetsplats; kreativa arbetstagare; reklambranschen; kreativa branscher;

    Sammanfattning : Problem Det är viktigt att som reklambyrå ha duktiga medarbetare, eftersom värdet för kunderna ligger i medarbetarnas kreativitet, kunskap och skicklighet. För mindre byråer och byråer utanför Stockholm kan det vara ett problem att hitta duktiga medarbetare med erfarenhet. LÄS MER

  4. 4. Förändrade förutsättningar i reklambranschen : En fallstudie på tre reklambyråers organisatoriska förutsättningar för konkurrenskraft

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Cathrine Stenemyr; Lina Strand; [2006]
    Nyckelord :reklambranschen; reklam; konkurrenskraft; reklambyrå; organisation; motivation; motivera; kundrelation; samarbete; konkurrensstrategi; värdeskapande; tjänsteutveckling; kompetent; personal; delaktighet;

    Sammanfattning : Målet med uppsatsen är att hjälpa reklambyråers ägare och ledning att förstå vilka delar av organisationen som bör utvecklas för att förbättra dess konkurrenskraft och på så sätt överleva på den hårt konkurrensutsatta marknaden. En reklambyrås värde består av de personer som arbetar där och det är således genom dem som en utveckling kan ske. LÄS MER

  5. 5. Less is more : En studie i hur mindre reklambyråer kan överleva i en överetablerad bransch.

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Joel Ekstrand; Sofia Nordling; [2006]
    Nyckelord :Marknadsföring; Reklam; Värdeskapande; Överetablering;

    Sammanfattning : Dagens reklambransch är starkt konkurrensutsatt och antalet aktörer ökar varje år. Globalisering, teknisk utveckling och kundens ökade kunskap om marknadsföring är endast några faktorer som bidrar till den ökade svårigheten för reklambyråer att överleva på marknaden. LÄS MER