Sökning: "reklambyråer marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden reklambyråer marknadsföring.

  1. 1. Svenska reklambyråers användande av upplevelsedesign

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Informatik

    Författare :Matilda Stafås; [2020]
    Nyckelord :advertisingagencies; experiencedesign; marketing; Marknadsföring; reklambyråer; upplevelsedesign;

    Sammanfattning : Upplevelsedesign kan ge positiva effekter, både rent ekonomiskt men också i hur något uppfattas. För att fler ska få möjlighet att använda sig av upplevelsedesign krävs det att kunskap finns om ämnet inom reklambyråbranschen. LÄS MER

  2. 2. Designmodell för trovärdiga webbplatser : En kvalitativ studie om hur reklambyråer kan skapa trovärdiga webbplatser för egen verksamhet

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Elin Arvidsson; [2020]
    Nyckelord :Designmodell; användarupplevelse; webbdesign; visuell kommunikation; trovärdiga webbplatser;

    Sammanfattning : Reklambyråer och andra kunskapsföretag har visat sig utesluta marknadsföring av egen verksamhet då dessa anser att det är svårt att marknadsföra tjänster som ännu inte är producerade. I denna projektrapport presenteras en anpassad designmodell vilken appliceras på en reklambyrås webbplats. LÄS MER

  3. 3. Spela vidare, konsumenten! : Interaktiv marknadsföring och svenska reklambyråers användande av spelifering

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Informatik

    Författare :Joakim Lundström; [2019]
    Nyckelord :gamers; lek; marknadsföring; reklambyråer; spelifiering; spel;

    Sammanfattning : Syftet med detta arbete var att genom semistrukturerade intervjuer och enkäter, kartlägga svenska reklambyråers användning och förståelse för vad spelifiering innebär inom marknadsföring. Reklambyråer utspridda i Sverige med olika antal anställda har svarat på enkäterna och majoriteten av reklambyråerna har hört talas om termen spelifiering sedan innan men endast ett fåtal har använt sig av det i sina egna reklamprojekt. LÄS MER

  4. 4. Normbrytande reklam idag : Ett branschperspektiv

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Imane Asry; Kamran Azad Khan; [2017]
    Nyckelord :Normbrytande; normkritisk; reklambyråer; Stereotypisk Inkluderande; Representativ; Reklambransch; inkludering; marknadsföring; reklam;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet är att identifiera hur normbrytande reklam används som verktyg i företags marknadskommunikation. Som en del i syftet undersöks även vilka konsekvenser detta får för företag och dess kunder. Metod: För att uppfylla syftet genomfördes studien med en kvalitativ forskningsstrategi där fenomenologi tillämpades. LÄS MER

  5. 5. Från buzzword till sanning?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jeanna Lundberg; Julia Undin; [2014]
    Nyckelord :buzzword; fad; svenska reklambranschen; content marketing; fäste; the Swedish advertising business; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Från buzzword till sanning? Seminariedatum: 2014-06-05 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15HP Författare: Jeanna Lundberg och Julia Undin Handledare: Jon Bertilsson Fem nyckelord: buzzword, fad, svenska reklambranschen, content marketing, fäste Syfte: Att förbättra tidigare kunskap om hur reklambyråer i Sverige hanterar samt förhåller sig till buzzwords och fads. Uppsatsen syftar även till att undersöka vilka faktorer som påverkar huruvida ett buzzword får fäste. LÄS MER