Sökning: "reklamens förändring"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden reklamens förändring.

  1. 1. Reklamens utformning och förändring under 2010-talet : En jämförelse mellan reklam riktad till män respektive kvinnor

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Markus Gerhardsson; [2019]
    Nyckelord :multimodal analys; reklam; reklamannonser; modelläsare; män; kvinnor;

    Sammanfattning : Syftet med det här arbetet är att ta reda på hur reklamannonser riktade till män respektive kvinnor är utformade idag och om det har skett någon märkbar förändring av utformandet av dessa under 2010-talet. För att kunna ta reda på detta analyserar jag fyra annonser riktade till män (två från 2011, två från 2019) och fyra annonser riktade till kvinnor (två från 2011, två från 2019), hämtade ur Café respektive Elle. LÄS MER

  2. 2. Vit, smal och rik : En kvalitativ undersökning av hur kvinnan porträtteras i reklambilden för skönhetsprodukter.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Sanne Uvelind; [2018]
    Nyckelord :könsstereotypisk reklam; kvinnans representation; sexistisk reklam; rasistisk reklam; brand activism; male gaze; jämställd reklam; syftesdriven reklam; reklamens förändring;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to shed some light on the stereotypical ways of portraying women in advertising. The thesis studies and analyses the eventual change in the perception of the woman in pictures for advertising, but also investigates the change in the business of marketing and advertising. LÄS MER

  3. 3. Gapa så får du en release. Svälj den så anses du samarbetsvillig” Konstruktionen av journalistrollen i tidningen journalisten 1960-2010

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Sanna Lindmark; [2013-02-21]
    Nyckelord :Journalistrollen; profession; medielandskapets förändring; autonomi; altruism; journalistutbildningen; marknaden; det journalistiska uppdraget; Journalisten;

    Sammanfattning : Titel:”Gapa så får du en release. Svälj den så anses du samarbetsvillig” Konstruktionen av journalistrollen i tidningen journalisten 1960-2010 Författare: Sanna Lindmark Kurs:Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap. LÄS MER

  4. 4. Nyskapande inom reklamannonser : En studie av reklamens utveckling i teori och praktik

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Lana Vikor; [2006]
    Nyckelord :Marknadsföring; Marknadskommunikation;

    Sammanfattning : Miljön för annonsering och reklam har förändrats. Människor har blivit alltmer exponerade till reklam och har därför blivit alltmer skeptiska och trötta på den. LÄS MER

  5. 5. Från traditionell till metrosexuell: mansbildens förändring i reklamen

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Nuran Caliskan; Linda Nordén; [2004]
    Nyckelord :Bildreklam; Samhällsvärderingar; Magazine Café; Mansroller; Mansbilder; Metrosexualitet; Medier och trender; Gender studies; Genusvetenskap; Press and communication sciences; Journalistik; media; kommunikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka mansbildens förändring i reklamen under 1990-talet och början av 2000-talet. Därför vill vi undersöka om män exponeras på olika sätt i herrtidningen Magazine Café under perioden. LÄS MER