Sökning: "reklamens påverkan"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden reklamens påverkan.
1. De unga konsumenterna : En fokusgruppstudie om internetbaserad reklam
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : As it becomes increasingly common for children to be exposed to advertising on the internet at an early age, it becomes Crucial for companies to market themselves ethically. Children are daily exposed to an overwhelming amount of internet advertising, shaping their consumption habits and behavior. LÄS MER
2. RÄCKVIDDENS ROLL I REKLAMENS VÄRLD
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Denna studie har haft som avsikt att undersöka begreppet räckvidds roll i en reklamkampanjprocess, samt i vilken utsträckning relationen till begreppen effekt och påverkan är relevanta för att nå denna förståelse. Det har tillämpats en begreppshistorisk analys för att kartlägga räckvidds historiska betydelser parallellt med effekt och påverkan. LÄS MER
3. Studenters attityder till spelande om pengar
Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)Sammanfattning : Spelandet om pengar ökar såväl nationellt som globalt och det har skett en dramatisk ökning bland unga. Mer än två procent av Sveriges befolkning har ett spelproblem vilket ses som ett folkhälsoproblem som ökat de senaste åren. Unga vuxna, 16-24 år, är den grupp som har mest problem med spelande. LÄS MER
4. "Ingen reklam, tack!" : En forskningsöversikt om reklams påverkan på ungdomars könsroller
Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för temaSammanfattning : I detta forskningskonsumerande arbete undersöks vad forskningen säger om reklams påverkan på ungdomars könsroller. Avhandlingar, monografier, forskningsrapporter, offentliga utredningar, propositioner och artiklar utgör grunden för att kunna besvara frågeställningarna. LÄS MER
5. Könsroller i reklam : Ungdomars syn på genus
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudierSammanfattning : Reklam är något vi matas med varje dag. Syftet med denna uppsats är att se hur en fokusgrupp, bestående av sex elever, som går på Byängsskolan i Täby, upplever könsroller som framställs i reklam, där mina frågeställningar är hur dessa elever upplever framställningen av könsroller i reklam och ifall dessa elever ser skillnad på manligt respektive kvinnligt i reklam. LÄS MER