Sökning: "reklamfilm eu"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden reklamfilm eu.

  1. 1. Och nu blir det reklamfilm, igen! : En jämförande studie av Riksdagspartiernas valfilmer till Riksdagsvalen 2010 och 2014

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Joel Jacobsson; Andreas Hagelin; [2014]
    Nyckelord :Politisk kommunikation; Reklam; Valfilm; Negativ kampanj; Bildanalys; Semiotisk analys; Språkanalys; Retorisk analys; Riksdagsval; varumärkesbyggande; varumärken; Source model; budskapsstrategi;

    Sammanfattning : Problemformulering och syfte: Första gången de politiska partierna erbjöds att köpa reklamtid av de kommersiella tv-kanalerna var i samband med EU-valet 2009. Då tv ännu är ett av de starkaste medierna är det ett effektivt sätt för partierna att nå ut med sina budskap. LÄS MER

  2. 2. Öl är inget för kvinnor - En studie av fyra reklamfilmer för öl

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :David Lindbäck; Sebastian Eriksson; [2011]
    Nyckelord :öl; Carlsberg; Norrlands guld; Heineken; Falcon; semiotik; barthes; genus; reklamanalys; alkohol; reklamfilm; stereotyper; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sverige står under EU:s lagstiftning i bland annat frågan om alkoholreklam i TV. Lagstiftning trädde i kraft 2003 och då ändrades förutsättningarna för hur alkoholproducenter tillåts och kan marknadsföra sina produkter. LÄS MER

  3. 3. Och nu blir det reklamfilm : En kvalitativ innehållsanalys av de sju svenska politiska reklamfilmerna inför EU-valet 2009

    Kandidat-uppsats, Institutionen för informationsteknologi och medier

    Författare :Elin Larsson; Johan Heikensten; [2010]
    Nyckelord :Political advertisement; commercials; advertising strategies; negative advertising; issue; image; rhetorical analysis; semiotics; rhetoric; videostyle; communication; EU-election; politisk tv-reklam; reklamfilm; reklamstrategi; utmanarstrategi; negativ reklam; sakfråga; image; bildanalys; retorisk analys; semiotik; retorik; videostyle; kommunikation; EU-val; incumbent;

    Sammanfattning : Och nu blir det reklamfilm - En kvalitativ innehållsanalys av de sju svenska politiska reklamfilmerna inför EU-valet 2009 Seminar date: 2010-01-14 Department: Media- and Communication science Report category: Degree project undergraduate level Authors: Johan Heikensten and Elin Larsson Advisor: Kristoffer Holt Purpose: When TV4 for the first time offered advertising time to the Swedish political parties for the upcoming election of the European Parliament in 2009, a huge debate broke loose in the media. Regardless of opinions on the matter, we find it safe to say that political television commercials will have a great influence on future election campaigns in Sweden. LÄS MER