Sökning: "reklamfilm"

Visar resultat 21 - 25 av 196 uppsatser innehållade ordet reklamfilm.

  1. 21. Att uppnå förtroende inom digital media : En kvalitativ studie om framgångsfaktorer för trovärdighet i reklamfilm

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Olivia Bengtén Ejlestam; Madelene Lankinen; Amalia Winberg; [2022]
    Nyckelord :reklam; reklamfilm; trovärdighet; digital media; förtroende; framgångsfaktorer; kvalitativ studie;

    Sammanfattning : Digital media productions today, specifically commercials, are often designed to address and appeal to its audience in numerous ways, one important aspect being credibility. This study aims to locate the most essential parts of how to create credible moving image productions and how to establish trust amongst its viewers. LÄS MER

  2. 22. Detta är Istanbul, precis här!

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Eryilmaz Pelin; [2022]
    Nyckelord :myt; turkiskhet; stereotyp; typifiera;

    Sammanfattning : Problemområdet behandlar myt om turkiskhet i reklamfilmen Burasi Istanbul, tam burasi(2022) och analyseras ur ett kulturellt perspektiv. Denna reklamfilm analyseras med hänsyn till ljudaspekten och följande frågeställning besvaras: Hur uttrycks myt om turkiskhet i reklamfilmen This is Istanbul, right here med fokus på ljudaspekten? Metoden består av kvalitativ analys och litteraturstudier. LÄS MER

  3. 23. En Känsloresa Med Diskmedlet Yes : En kvalitativ studie om ljudets känslomässiga påverkan

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Marcus Boggio Lindström; Agnes Warg; [2022]
    Nyckelord :Reklamfilm; Ljudspår; Ljudeffekter; Musik; Ljudets inverkan; Varumärke; Känsla; Uppfattning;

    Sammanfattning : Projektet som presenteras i denna studie undersöker hur man kan förändra konsumenters känslor och uppfattningar av ett varumärke genom ljudförändringar i reklamfilm. Med hjälp av fokusgruppsintervjuer arbetades två reklamfilmer fram som är inspirerade av varumärket Yes. LÄS MER

  4. 24. Montage i Försvarsmaktens reklamfilm Just nu

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Adam Nero; [2022]
    Nyckelord :Montage; Commercial; Eisenstein; Juxtaposition; Montage; reklamfilm; Eisenstein; Juxtaposition;

    Sammanfattning : Denna uppsats utforskar hur reklamfilmen Just nu (2020) går att tolka med hjälp av klassiska teorier om montage. Med hjälp av välkända och beprövade teorier om montage tolkas materialet i syfte att ge bidrag till visuell kommunikation som vetenskapligt fält och ge verktyg till visuella kommunikatörer att nå ut med ett budskap på ett effektivt sätt som är anpassat till en modern publik. LÄS MER

  5. 25. Estrid : en feministisk rakhyvel?

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Joanna Helte; Felicia Patriksdóttir Ahlberg; [2022]
    Nyckelord :Social Sciences;

    Sammanfattning : Feministisk inriktad reklam är ett fenomen som har blivit allt mer utbrett de senaste åren i samband med sociala mediers framfart. Numera är det snarare regel än undantag att företag ska kommunicera budskap som kan anses feministiska. LÄS MER