Sökning: "reklamidentifiering"
Visar resultat 16 - 19 av 19 uppsatser innehållade ordet reklamidentifiering.
16. Facebooklotterier : Legalt eller illegalt?
Kandidat-uppsats, HandelshögskolanSammanfattning : Sammanfattning Det förekommer dagligen företag som anordnar tävlingar och lotterier på Facebook utan att ta hänsyn till lagar och regler. Företagen saknar allt som oftast lotteritillstånd och bryter därmed mot 9 § Lotterilagen. Det kan även ifrågasättas huruvida de tar hänsyn till bestämmelserna i Marknadsföringslagen (MFL). LÄS MER
17. MARKNADSFÖRING RIKTAD MOT BARN GENOM INTERNET
Kandidat-uppsats, Avdelningen för juridikSammanfattning : Internet är ett relativt nytt fenomen och det finns idag inte någon specifik eller självständig lagstiftning som reglerar marknadsföring på detta område. Det var länge en allmän uppfattning att Internet var ett laglöst territorium som inte omfattades av den nationella lagstiftningen eller kunde regleras. LÄS MER
18. Marknadsstörningsavgift En direktverkande sanktion i MFL?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrättSammanfattning : If the rules of the Swedish Marketing practices act are violated, there are different sanctions to apply. The ordinary sanction is to forbid the marketing with a fine, which means that the marketing company has to pay an amount of money if he doesn´t stop the prohibited act of marketing. LÄS MER
19. Marknadsföringsrättslig reglering av sponsring, smygreklam samt indirekt reklam
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Sponsring, smygreklam och indirekt reklam är marknadsföringsmetoder som allt oftare används av företag vid marknadsföring av varor och tjänster. Sättet på vilket sådana marknadsföringsåtgärder får utövas regleras av rättsliga regler och egenåtgärder. Uppsatsen behandlar dessa regleringar. LÄS MER