Sökning: "reklamindustrin"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet reklamindustrin.

  1. 1. Forecasting on-demand video viewership ratingsusing neural networks

    Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :JENS ARVIDSSON; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Forecasting short-term viewership ratings for on-demand video is crucial for the online advertisement market because advertisement sales is done ahead of time, and errors in forecasting means either loss of profit opportunities or having to compensate advertisers for not upholding agreements. These forecasts can be made using an uncomplicated Seasonal Averaging method, which produces forecasts for the coming weeks using averaged hourly values from previous weeks (where the forecast for next Sunday is the average of the actual value from the last three Sundays). LÄS MER

  2. 2. Optimerad rendering av fluid meshes

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för Industriell utveckling, IT och Samhällsbyggnad

    Författare :Rasmus Ågren; [2012]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Simuleringen av vätskor är idag en viktig del inom både film-, spel- och reklamindustrin. Detta kräver dock mycket av hårdvaran vilket saktar ner processen att rendera markant. LÄS MER

  3. 3. Där journalistik och teknik möts : En kvalitativ studie av förutsättningar för multimediajournalistik på svenska webbtidningar

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, medier och it

    Författare :Johan Wicklén; Erik Norwald; [2009]
    Nyckelord :Journalistik; multimedia; multimedialt berättande; multimediajournalistik; Flash;

    Sammanfattning : Med den här uppsatsen vill vi undersöka vilka förutsättningar, samt vilka hinder och möjligheter, som finns för multimediala presentationsformer av journalistik på svenska tidningars webbplatser. Vi har undersökt vilka attityder som finns kring multimedia, på vilka sätt de undersökta tidningarna arbetar med multimedia i dag och hur de vill arbeta med det i framtiden. LÄS MER