Sökning: "reklamkampanj förmedla"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden reklamkampanj förmedla.

  1. 1. En del av någonting större : En kritisk retorisk analys av Polismyndighetens reklamkampanj ”Välkommen till en större uppgift”

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Julia Jonsson; Sandra Johansson; [2021]
    Nyckelord :Polismyndigheten; retorik; visuell retorik; storytelling; employer branding; motivation; strategisk kommunikation; kritisk retorisk analys;

    Sammanfattning : Hur kan offentliga organisationer arbeta med kommunikation för att motivera människor att söka sig till yrken som innebär risker? På en arbetsmarknad där arbetsgivare tävlar om de bästa medarbetarna behöver organisationer förmedla sitt arbetsgivarvarumärke på ett sätt som lockar medarbetare till verksamheten. Trots denna kunskap är det fortfarande få offentliga organisationer som arbetar med att marknadsföra sitt arbetsgivarvarumärke (Parment & Dyhre, 2009, s. LÄS MER

  2. 2. David vs Goliat: Slaget om Pjölk : En kvalitativ studie om hur företag förstärker sina varumärkesidentiteter i reklamkampanjer med hjälp av retoriska verktyg.

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Amelie Karlsson; Jacob Fransson; [2020]
    Nyckelord :Varumärkesidentitet; retoriska verktyg;

    Sammanfattning : I dagens samhälle pågår ständigt en kamp mellan nytt och gammalt. Kampen utspelar sig på olika arenor som exempelvis inom politiken, teknologin och får människor att ifrågasätta sina konsumtionsvanor. Människor uppmanas till att leva efter olika typer av livsstilar vilket påverkar hur företag väljer att marknadsföra sig. LÄS MER

  3. 3. Insidan ‐ en gemensam konstruktion, utsidan ‐ en välarbetad fasad : En jämförelse av hur Volvo och Land Rover framhäver det unika hos varumärkena i samband med reklamkampanjerna för XC60 och Freelander 2

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Frida Sidnäs; Jennie Åkesson; [2009]
    Nyckelord :Brand; Product platform; Volvo; Land Rover and Communications.; Varumärke; produktplattform; Volvo; Land Rover och kommunikation.;

    Sammanfattning : Bakgrund: För att vara kostnadseffektiv och utveckla nya bilmodeller i snabb takt använder sig bilföretag av produktplattformar. En produktplattform är ingen fysisk produkt utan varieras med olika komponenter beroende på vilka delar på bilmodellerna som skall vara unika respektive vilka delar som skall vara gemensamma. LÄS MER

  4. 4. Vad sägs? - En strategisk kommunikationsplan för Swepart AB

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Nina Hansson; [2008]
    Nyckelord :Strategisk kommunikation; reflexiv kommunikation; varumärke; profilering; Press and communication sciences; Journalistik; media; kommunikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Ämnet för detta examensarbete är kommunikation, och som uppdragsgivare står Swepart Verktyg AB. Företaget upplever det som svårt att nå ut till nyutexaminerade ingenjörer, och få dessa att söka jobb inom företaget. Mitt uppdrag har således varit att ta fram en strategisk kommunikationsplan för hur de kan gå tillväga i det arbetet. LÄS MER

  5. 5. Talar vi samma språk?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Misel Andrasevic; Amir Dzihic; [2007]
    Nyckelord :sändare; mottagare; kodning; avkodning; respons; marknadskommunikation; kommunikationskanal; budskap; målgrupp;

    Sammanfattning : Idag är marknadskommunikationen troligtvis det enklaste, snabbast och kanskedet viktigaste sättet att påverka ett företags lönsamhet på. Därmed blirmarknadskommunikation företagens främsta resurs i kampen om att vinnakunderna på marknaden samt förmedla sina budskap. LÄS MER