Sökning: "reklamkapital"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet reklamkapital.

  1. 1. Viljan att närma sig framtida reklam

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Amanda Schultz; David Elofsson; Oskar Åkerstrand; [2018]
    Nyckelord :Reklamkapital; viljan att närma sig reklam; reklaminställning; informativ och underhållande reklam; Generation Y; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Viljan att närma sig Seminariedatum: 2018-06-01 Ämne/kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15hp. Författare: David Elofsson, Amanda Schultz, Oskar Åkerstrand, Handledare: Jens Hultman Nyckelord: Reklamkapital, viljan att närma sig reklam, reklaminställning, informativ och underhållande reklam, Generation Y Syfte: Syftet med denna uppsats är att genom en kvantitativ studie undersöka vilka faktorer som i störst utsträckning påverkar Generation Y:s vilja att närma sig reklam, och hur marknadsförare därigenom kan effektivisera sina reklaminsatser. LÄS MER

  2. 2. Reklamkapital : En kvantitativ undersökning kring förekomsten av reklamkapital hos svenska varumärken

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Kafit Cadavid Yani; Johan Torstensson; [2017]
    Nyckelord :advertising; advertising equity; brand; brand equity; reklam; reklamkapital; varumärke; varumärkeskapital;

    Sammanfattning : Reklamkapital är en dimension inom varumärkeskapital som beskriver de långsiktiga effekterna av konsumenters helhetsuppfattning av ett varumärkes alla tidigare reklamkampanjer. Denna uppsats kommer utvärdera om begreppet reklamkapital är hållbart genom att undersöka om tre välkända svenska varumärken har genererat reklamkapital. LÄS MER

  3. 3. En argumentation om berättelser - En studie om effektivitet och reklamkapital för repetitionsstrategier

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Olle Eriksson; Christian Vilselius; [2015]
    Nyckelord :Narrative advertising; Repetition variation strategy; Advertising effectiveness; Advertising equity; Wear-in wear-out effects;

    Sammanfattning : Despite narrative advertising being an increasingly popular strategy among brands today, little research has examined the different expressions of repetition variation strategy in comparison to its alternative, argumentative advertising. Still unexplained is whether the appreciation and recognition created from successful storytelling-based commercial campaigns is a result of execution or the format itself. LÄS MER

  4. 4. "Hur ser du på reklam?" -Vilka faktorer påverkar spridningen och viljan att se reklamfilmer på YouTube

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Erik Andersson; Joakim Lundberg; [2014-06-23]
    Nyckelord :Reklam; YouTube; Social krets; Viral spridning; Reklamkapital;

    Sammanfattning : .... LÄS MER