Sökning: "reklammarknad"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet reklammarknad.

  1. 1. En effektiv reglering eller en oförändrad reklammarknad? - En studie om förhållandet mellan riktad onlinereklam och GDPR

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Ebba Walldnö; [2018]
    Nyckelord :EU-rätt; marknadsrätt.; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att utröna om General Data Protection Regulation (nedan GDPR) kommer påverka riktad onlinereklam samt undersöka om riktad onlinereklam är ett problem som behöver lagreglering. Uppsatsen har utgått från en rättsdogmatisk metod. LÄS MER

  2. 2. No Rules Apply - En kvalitativ studie om digital marknadsföring i ett föränderligt medielandskap

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Julia Christenson; Erik Torefeldt; [2015]
    Nyckelord :Medieutveckling; mediekonsumtion; reklammarknad; digital marknadsföring; content marketing; mål; digitala kommunikationsstrategier; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna studie ämnar undersöka hur medieutvecklingen har påverkat det operativa arbetet med digital marknadsföring. Denna studie är en kvalitativ undersökning som genomgående utgår ifrån ett marknadsföringsperspektiv. Studien har hämtat inspiration från socialkonstruktionismens hermeneutik som vetenskapsteori. LÄS MER

  3. 3. Hur reklamfilmsproducenter hanterar den ökade mängden reklam i TV

    Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och naturvetenskap; Tekniska högskolan

    Författare :Martin Johansson; Erik Patrikson; [2012]
    Nyckelord :TV advertising; commercial; TV commercial producer; avoidance; success factors; effectiveness; TV-reklam; reklamfilm; reklamfilmsproducent; undvikande; framgångsfaktorer; effektivitet;

    Sammanfattning : Denna studie utreder hur reklamfilmsproducenter anpassar sina produktioner för att de ska vara effektiva på en allt mer konkurrensintensiv reklammarknad. Enligt radio- och TV-lagen får svenska TV-kanaler idag sända tolv minuter reklam per timme, samma regler som gäller för till exempel TV3, Kanal 5 och TV6 som sänder från Storbritannien. LÄS MER