Sökning: "reklams"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet reklams.

  1. 1. Konsumenters uppfattning om äkthet inom influencers reklam på Instagram : En kvalitativ studie om konsumenters upplevelser av autenticitet inom influencers reklam

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Leen Jumaa; Pahyam Ali; [2023]
    Nyckelord :Influencer marketing; Authenticity; Advertising; Electronic Word-of-Mouth; Consumers trust; Influencer marketing; Autenticitet; Reklam; Elektronisk Word-of-Mouth; Konsumenternas förtroende;

    Sammanfattning : Sociala medier har blivit dynamiskt runt om i världen, det utvecklas ständigt och tar nya varianter. Den digitala utvecklingen har lett till övergången från massmarknadsföring till en alltmer trendig influencer marketing. LÄS MER

  2. 2. "Ingen reklam, tack!" : En forskningsöversikt om reklams påverkan på ungdomars könsroller

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för tema

    Författare :Rebecca Tillgren; [2014]
    Nyckelord :Reklam; Ungdomar; könsroller;

    Sammanfattning : I detta forskningskonsumerande arbete undersöks vad forskningen säger om reklams påverkan på ungdomars könsroller. Avhandlingar, monografier, forskningsrapporter, offentliga utredningar, propositioner och artiklar utgör grunden för att kunna besvara frågeställningarna. LÄS MER

  3. 3. Effekter av PR kontra reklam - är beaktande av produkt en försummad aspekt En studie av PR och reklams relativa kommunikationseffekter vid olika grad av engagemang för köpet och produkten.

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Sara Påhlson; Sandra Schmitz Jansen; [2011]
    Nyckelord :PR; Advertising; Level of involvement;

    Sammanfattning : Using stimuli with identical information in both PR and advertising, this study seeks to explain how content class together with the level of involvement affects the communication effects of marketing messages. There is currently no established way of measuring the value of PR, and contemporary PR metrics do not take into account what effects PR actually generates. LÄS MER

  4. 4. Hur man klär sig på Dalarö

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Oskar Sjöblom; Max Glaumann; [2011]
    Nyckelord :stilbildning; herrmode; mode; retorik; sociala medier; modebloggar; bloggar; Industribolaget; Manolo; King Magazine; positionering; övertalning; reklam; Social Sciences;

    Sammanfattning : Den här studien utgår från tre bloggar, mer precist tre modebloggar. Det som studeras är vilka retoriska strategier och centrala teman som bloggarna använder sig av vid övertygning av deras läsare om att de är legitima i sin roll som förmedlare av stilnormer. LÄS MER

  5. 5. Svensk och italiensk marknadsföringsrätt - en komparativ studie utifrån ett gemenskapsrättsligt perspektiv med fokus på regleringen kring TV-reklam

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Ingrid Lidman; [2009]
    Nyckelord :Komparativ rätt; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Redan 1984 kom direktivet om vilseledande reklam, som var det första i sitt slag. Det var emellertid fråga om ett minimidirektiv som därmed tillät med­lemsstaterna att behålla många av sina olikartade nationella bestämmelser på områ­det. 1989 utfärdades TV-direktivet som bl.a. LÄS MER