Sökning: "reklams"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet reklams.
1. Konsumenters uppfattning om äkthet inom influencers reklam på Instagram : En kvalitativ studie om konsumenters upplevelser av autenticitet inom influencers reklam
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Sociala medier har blivit dynamiskt runt om i världen, det utvecklas ständigt och tar nya varianter. Den digitala utvecklingen har lett till övergången från massmarknadsföring till en alltmer trendig influencer marketing. LÄS MER
2. "Ingen reklam, tack!" : En forskningsöversikt om reklams påverkan på ungdomars könsroller
Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för temaSammanfattning : I detta forskningskonsumerande arbete undersöks vad forskningen säger om reklams påverkan på ungdomars könsroller. Avhandlingar, monografier, forskningsrapporter, offentliga utredningar, propositioner och artiklar utgör grunden för att kunna besvara frågeställningarna. LÄS MER
3. Effekter av PR kontra reklam - är beaktande av produkt en försummad aspekt En studie av PR och reklams relativa kommunikationseffekter vid olika grad av engagemang för köpet och produkten.
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Using stimuli with identical information in both PR and advertising, this study seeks to explain how content class together with the level of involvement affects the communication effects of marketing messages. There is currently no established way of measuring the value of PR, and contemporary PR metrics do not take into account what effects PR actually generates. LÄS MER
4. Hur man klär sig på Dalarö
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Den här studien utgår från tre bloggar, mer precist tre modebloggar. Det som studeras är vilka retoriska strategier och centrala teman som bloggarna använder sig av vid övertygning av deras läsare om att de är legitima i sin roll som förmedlare av stilnormer. LÄS MER
5. Svensk och italiensk marknadsföringsrätt - en komparativ studie utifrån ett gemenskapsrättsligt perspektiv med fokus på regleringen kring TV-reklam
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Redan 1984 kom direktivet om vilseledande reklam, som var det första i sitt slag. Det var emellertid fråga om ett minimidirektiv som därmed tillät medlemsstaterna att behålla många av sina olikartade nationella bestämmelser på området. 1989 utfärdades TV-direktivet som bl.a. LÄS MER