Sökning: "reklamskapande"
Hittade 5 uppsatser innehållade ordet reklamskapande.
1. Reklamkrokar på sociala medier
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Användare av sociala medier får idag stora mängder reklam i alla olika former. Som reklamskapare kan det vara svårt att få sina annonser att sticka ut och fånga användarnas uppmärksamhet samt att de ska komma ihåg den. LÄS MER
2. #FemvertiseThis - Mot bättre förståelse för kvinnlig porträttering vid skapande av rörlig reklam
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Femvertising etablerades som begrepp av det amerikanska medieföretaget SheKnows Media år 2014, och innebär reklam som förstärker kvinnor. Då begreppet är relativt nytt finns lite forskning i ämnet. LÄS MER
3. Tack, men nej tack – en kvalitativ studie om värderingar inom reklambranschen
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Reklam är något som finns i princip överallt i dagens samhälle; i kollektivtrafiken, på sociala medier, TV, tidningar, på stan och så vidare. Det finns reklam för produkter, artister och även politiska partier. Studier visar på att reklam för med sig en rad konsekvenser genom den stereotypa framställningen som ofta sker inom reklam. LÄS MER
4. Lägerelden : Betydelsen av känslor och emotioner för reklamvärldens skapelser. En studie i kreativitet hos en reklambyrå.
Magister-uppsats, Institutionen för kultur och kommunikationSammanfattning : Denna studie är grundad i intervjuer som ägde rum på en reklambyrå. Studiens syfte är att utforska innebörden av 'kreativitet' i reklamvärlden. I intervjuerna betonade informanterna i synnerhet vikten av att reklam kommunicerar genom känslor och emotioner. LÄS MER
5. Blind Date – En fallstudie kring relationen mellan reklambyråer och deras uppdragsgivare.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka och öka förståelsen kring relationen mellan medelstora reklambyråer och deras uppdragsgivare samt hur informationsflödet dem emellan påverkar byråns möjlighet att producera ett utfall med hög kreativitet. Med en induktiv fallstudie där vi genomfört kvalitativa djupintervjuer. LÄS MER