Sökning: "reklamspråk"
Visar resultat 6 - 9 av 9 uppsatser innehållade ordet reklamspråk.
6. Konsten att övertyga
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/JapanskaSammanfattning : This report seeks answers to the questions "Do companies change the language and thus, the way they market themselves relative to the domestic / foreign market?" And "If so, how is that change manifested?". Relevant, for answering the questions, parts of pragmatics and picture semiotics are presented. LÄS MER
7. Codeswitching in print advertisements in Hong Kong and Sweden
L1-uppsats, Lunds universitet/Allmän språkvetenskapSammanfattning : The present study focuses on the codeswitching phenomenon in Hong Kong and Swedish print newspaper advertisements. With a contrastive analysis of code-switched advertisements from Hong Kong and Sweden, this paper will also describe the patterns and structures of Cantonese-English and Swedish-English codeswitchings, what are mixed and the reasons why people code-switch. LÄS MER
8. Om språkets och bildens betydelse i TV-reklam
Magister-uppsats, Lunds universitet/Allmän språkvetenskapSammanfattning : Med utgångspunkt för tre forskningsområden: semiotik, pragmatik och kognition, har det gjorts ett försök i att belysa om språket och bilden har skilda roller i den moderna TV-reklamen. Ett noga urval av dagens TV-reklamfilmer användes som underlag för den empiriska undersökningen undersökningen. LÄS MER
9. Inferences in advertising : A study of Swedish and Russian TV commercials
Magister-uppsats, Lunds universitet/Allmän språkvetenskapSammanfattning : This thesis explores the role of inferences in advertising discourse. Based on the study of conversational implicatures by Grice (1975), and the distinction between ostensive and covert communication elaborated by Sperber and Wilson (1986), a typology of inferences in advertising is proposed. LÄS MER