Sökning: "reklamutskick"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet reklamutskick.
1. Den (o)önskade marknadsföringen : Vill konsumenten ha en relation?
M1-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Denna rapport utgår från enkätbaserad studie gjord ur konsumentperspektiv där respondenterna utgörs av konsumenter som är medlemmar i minst en kundklubb. Enkäten har med marknadsdrivet synsätt visat vad konsumenterna subjektivt anser fungerar samt ej fungerar avseende reklamutskick från vederbörandes kundklubb. LÄS MER
2. How advertisement can affect attitudes - A qualitative study of how attitudes are towards advertisement through SMS and email
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Det ämne som undersöks i denna uppsats är attityden mot reklamutskick via SMS och e-post. Syftet är att undersöka vilka faktorer som bidrar till attityden och om åldern spelar in som en faktor och om attityden är densamma till reklamutskick via SMS som den är via e-post. LÄS MER
3. På egen hand : att arbeta som frilansare i förlagsbranschen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Förlags- och bokmarknadskunskap; Lunds universitet/Institutionen för kulturvetenskaperSammanfattning : Denna kandidatuppsats är en början till kartläggning av villkoren för frilansare i förlags-branschen. Den ämnar ge kunskap om vilka förutsättningar som råder och vilka krav som ställs, samt hur frilansarnas marknadsföringsstrategier ser ut. LÄS MER
4. Farmers preferred end-values related to their use of forward contract : a means-end chain analysis
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Today’s farmers are constantly affected by the fluctuating world market prices on grain and thereby the price risk that comes with the price fluctuations. The volatile prices of grain increase the price risk within the business, which in turn affects the profitability of the business. LÄS MER
5. Marknadsföringsstrategiers påverkan på konsumenten
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Idag förekommer det inte bara ett stort mediebrus på marknaden utan även olika former av kanalbrus. Företagen använder samma eller liknande marknadsföringsstrategier för att nå fram med deras syfte. De strategier som används är massmarknadsföring och fokuserad marknadsföring. LÄS MER