Sökning: "reklamvärde"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet reklamvärde.

  1. 1. Konsumenters attityd till beteendeanpassad reklam

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sofia Hult; Isabelle Risberg; Hugo Gemzell; [2023]
    Nyckelord :Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Konsumenters attityd till beteendeanpassad reklam- En kvantitativ studie om skillnader i attityd till beteendeanpassad reklam på internet med utgångspunkt i ålder, varumärkesrelation, Advertising Value Model och Regulatory Focus Theory Seminariedatum: 2023-01-11 Ämne/Kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 hp Författare: Isabelle Risberg, Sofia Hult & Hugo Gemzell Handledare: Veronika Tarnovskaya 5 nyckelord: Beteendeanpassad reklam, Regulatory Focus, Reklamvärde, Varumärkeskännedom, Varumärkesattityd Forskningsfrågor: Vad påverkar attityden till beteendeanpassad reklam på internet? - Skiljer sig attityden till beteedeanpassad reklam åt mellan olika åldrar? - Skiljer sig attityden till beteendeanpassad reklam åt mellan individer som är promotion- eller preventionfokuserade? - Påverkar konsumenternas varumärkesrelation attityden till beteendeanpassad reklam? Syfte: Syftet med studien är att ta reda på vad som påverkar attityden till beteendeanpassad reklam, och om attityden skiljer sig åt mellan olika åldrar. Studien har även till syfte att undersöka huruvida attityden skiljer sig åt mellan individer som klassificeras antingen som promotion- eller- preventionfokuserade enligt den psykologiska teorin Regulatory Focus Theory, samt om regulatory focus skiljer sig mellan olika åldrar. LÄS MER

  2. 2. Hur kan Skånetrafiken utveckla deras Content marketing utifrån Volvo Trucks filmer?

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Josefine Möllerberg; [2019]
    Nyckelord :content marketing; video content marketing; reklamvärde; värdeskapande innehåll; volvo trucks; skånetrafiken;

    Sammanfattning : I dagens samhälle cirkulerar stora mängder av reklambudskap genom olika digitala kanaler, vilket ställer högre krav på företagen att producera innehåll som är relevant, av nytta och värdeskapande för mottagaren. Innehållet har alltså betydelsefull roll för att ens nå ut till mottagare, vilket har lett till att marknadsföringsstrategin content marketing har vuxit med stormsteg de senaste åren. LÄS MER

  3. 3. Emissionsgarantier - I gränslandet mellan aktiebolagsrätt och avtalsrätt

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Gustav Fäldt; [2016]
    Nyckelord :associationsrätt; avtalsrätt; emissionsgaranti; Law and Political Science;

    Sammanfattning : In connection to new share issues it is common that the issuer finds a guarantor, which is willing to secure the new issue. In exchange for a payment, either in cash or in shares, the guarantor commits to subscribe a certain amount of shares, provided that others are not subscribing all shares. LÄS MER

  4. 4. Reklamprat: effekter på upplevt reklamvärde och köpintention

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Cecilia Cederlid; [2008]
    Nyckelord :advertising value; consumer-perceived advertising value; advertising talk; expectations;

    Sammanfattning : This thesis provides the first test of the effects of “advertising talk”, i.e. comments, discussions and opinions about advertising. Despite its prevalence quantitative research on advertising talk has been scarce and this study is thus an attempt to fill in some blanks. LÄS MER