Sökning: "rekommendationer marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 162 uppsatser innehållade orden rekommendationer marknadsföring.

  1. 1. Rekommendationers påverkan på konsumentbeteende : En kvantitativ studie av jämförelse mellan expert- och hållbarhetsrekommendationer inom livsmedelsbranschen

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Oscar Karlsson; Ludwig Ziegler; [2023]
    Nyckelord :Recommendations; Consumer Behavior; Decision-making Process; Congruence; Green Marketing; Authority; Rekommendationer; Konsumentbeteende; Beslutsprocess; Kongruens; Grön marknadsföring; Auktoritet;

    Sammanfattning : Previous research indicates that recommendations generally have a positive impact on consumer consumption, however, studies have primarily focused on industries such as film, dining and wine. This study examines the effects of various types of recommendations on consumer behavior within the food industry, where purchases tend to be routine and characterized by automated decision-making processes. LÄS MER

  2. 2. What Girls Are Made Of? : A Critical Overview of Gender Stereotyping in Advertising and Research-based Recommendations for Stakeholders

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Valeriia Babkina; [2023]
    Nyckelord :gender stereotyping; gender representation; advertising; marketing; feminist media analysis; gender equality; social sustainability; könsstereotyper; könsrepresentation; reklam; marknadsföring; feministisk medieanalys; könsjämlikhet; social hållbarhet;

    Sammanfattning : Könsstereotypisering i reklam är ett genomgripande problem som fortsätter att forma och förstärka samhällets normer och uppfattningar om könsroller. Denna masteruppsats syftar till att ge en översikt över den problematiska naturen av könsstereotypisering i reklam, där man belyser de relaterade frågorna och deras konsekvenser, samtidigt som man erbjuder forskningsbaserade rekommendationer till intressenter för att främja mer inkluderande och rättvisa reklampraktiker. LÄS MER

  3. 3. E-servicekvalitet : En digital resa

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Andreas Henriksson; Emelie Karlsson; Salina Tukue; [2023]
    Nyckelord :e-service; e-servicekvalitet; användarvänlighet; säkerhet; kundtjänst; digital; resebolag;

    Sammanfattning : Problemformulering: Den ökade andelen digital närvaro som skett senasteårtiondena har medfört att flera företag med traditionella affärsmodeller,innefattande fysisk butiksförsäljning, fått ställa om hela sina verksamheter.För att på så sätt undvika att få sina verksamheter att gå under. LÄS MER

  4. 4. Influencer marketing : Unga kvinnors attityder gentemot influencers och influencer marketing

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Jennifer Lindberg; Marroa Sarhan; [2023]
    Nyckelord :Influencer; influencer marketing; consumer s purchase intent; attitude; fashion industry and makeup industry; Influencer; influencer-marketing; konsumentens köpintention; attityder; modebranschen och sminkbransch;

    Sammanfattning : Bakgrund: Eftersom användning av sociala medier har blivit vanligt har företag förändrat sättet att kommunicera från traditionell marknadsföring till influencer marketing. Det innebär att företagen använder opinion leaders, influencers eller kändisar, som frivilligt marknadsför varumärken på sociala medier. LÄS MER

  5. 5. Attityder och handlande kring olika nivåer av AI-baserad marknadsföring : En kvantitativ studie

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Simon Stamming; [2022]
    Nyckelord :Artificial Intelligence; Marketing; AI; Mechanical; Thinking; Feeling; Attitudes; Behavior; Personal Information; Privacy Paradox; Artificiell Intelligens; Marknadsföring; AI; Mekanisk; Tänkande; Kännande; Attityder; Handlande; Personlig Information; Integritetsparadoxen;

    Sammanfattning : Syfte: Studien syftar till att förklara hur olika användare upplever de tre nivåerna av AI-genererat innehåll inom marknadsföring i företagsekonomi. Studien syftar även till att se om deras handlande går i linje med deras attityder eller om det finns utrymme för en paradox. LÄS MER