Sökning: "rekrytering C-"

Visar resultat 1 - 5 av 32 uppsatser innehållade orden rekrytering C-.

  1. 1. Därför måste Näktergalen lämna sitt bo : En studie kring hur man skapar ett, från grunden, instagramanpassat varumärke.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Esther Muijs; Elsa Skagersten; [2021]
    Nyckelord :visuell kommunikation; visuell identitet; sociala medier; utbildning; habitus;

    Sammanfattning : Vi behöver alla guidning i livet och någon att se upp till och ha kul med. Detta C-projekt görs på uppdrag av projektet Näktergalen Karlstad. Näktergalen, som arbetar för breddad rekrytering, vill möjliggöra en ökad förståelse, respekt och tolerans för olika sociala och kulturella bakgrunder. LÄS MER

  2. 2. Kyrkomusikerns ABC - kyrkomusikens A och O? : Församlingens önskemål om kyrkomusikerns kompetens relaterat till kyrkoordningens bestämmelser om behörighet. En kvalitativ studie av hur församlingarnas ambitioner för kyrkomusiken överensstämmer med domkapitlens krav samt Kyrkomötets och Kyrkostyrelsens beslut

    Kandidat-uppsats, Ersta Sköndal Bräcke högskola/Institutionen för diakoni, kyrkomusik och teologi

    Författare :Jonas Ivarsson Lind; [2020]
    Nyckelord :Kyrkomusiker; Kyrkomusikerutbildning; Kyrkomusikertjänst; Domkapitel; Kyrkomöte; Stift;

    Sammanfattning : Hur tänker de här? Varför står det som det gör i annonsen? Så har tankarna gått när jag läst Kyrkans tidnings platsannonssidor med alla olika formuleringar gällande kyrkomusikertjänsterna. Det är svårt att få ihop detta med Kyrkomötets beslut att tydliggöra de olika tjänstenivåerna för kyrkomusiker till tre stycken (A, B och C-nivå). LÄS MER

  3. 3. Från student till fastighetsmäklare : En kvalitativ studie med inblick i rekryteringsprocessen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Jonatan Hallqvist; Linus Ottosson Hahne; [2020]
    Nyckelord :Rekrytering; rekryteringsprocessen; varumärkesuppfattning; brand image; employer branding; kommunikationsstrategier; kommunikation.;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Från student till fastighetsmäklare – En kvalitativ studie med inblick i rekryteringsprocessen    Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi   Författare: Jonatan Hallqvist och Linus Ottosson Hahne    Handledare: Agneta Sundström och Benny Berggren   Datum: Maj 2020   Problematisering och Syfte: Forskningen idag verkar begränsad gällande strategier och kommunikation från fastighetsmäklarföretag mot blivande fastighetsmäklare med syfte att rekrytera. Syftet med studien är därmed att öka förståelsen för hur säljande organisationer använder olika marknadsföringsstrategier med mål att rekrytera studenter samt att förklara deras arbete med varumärkesförmedling. LÄS MER

  4. 4. Samhällsförändringar och Försvarsmakten : en tematisk analys av officersprofessionens framväxt från 1994 till nutid (2020)

    Master-uppsats, Försvarshögskolan

    Författare :Ylva Ohlsson; [2020]
    Nyckelord :officersprofession; internationalisering; akademisering; folkförankring; Försvarsmakten;

    Sammanfattning : Försvarsmaktens omorganisation och nedläggningar av regementen i mitten av 1990-talet och fram till 2010 förändrade inriktningen på försvaret av Sverige från invasionsförsvar till insatsförsvar. Organisationen utvecklades från ett omfattande materiellt och personellt försvar till en mindre, mer tekniskt avancerat och personellt flexiblare organisation där fokus låg på individens kompetens och vilka uppgifter som var prioriterade att lösas. LÄS MER

  5. 5. Bortsorterad? : Två professioners syn på konsekvenserna av automatisk klassificering inom rekrytering

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Jenny Klingborg; [2019]
    Nyckelord :classification; HR; recruitment; robotic process automation; RPA; automation; ATS; CV; information infrastructure; klassificering; HR; rekrytering; robotprocessautomatisering; RPA; automatisering; ATS; CV; informationsinfrastruktur;

    Sammanfattning : To classify is human. Whether intentionally or not, we classify the world around us, though not all classification has the same level of impact. LÄS MER