Sökning: "rekrytering kunskapsföretag"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden rekrytering kunskapsföretag.
1. Se mig så stannar jag kvar : Hur delaktighet i beslutsprocesser och arbetsnöjdhet påverkar medarbetares intention att stanna inom ett företag
Magister-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Bakgrund: Då globalisering och teknikutveckling kan medföra utmaningar, bör organisationer dra nytta av medarbetarnas kompetenser i största möjliga mån. Det har skett ett skifte där byråkratiska organisationer i allt större utsträckning ersätts av mer kunskapsintensiva organisationer (Kärreman m.fl. 2002). LÄS MER
2. Att styra de självstyrande : En studie om normativ styrning inom kunskapsföretag
Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att belysa hur företag kan använda normativ styrning för att styra självgående medarbetare. För att uppnå detta syfte studeras självgående medarbetare inom revisionsbranschen. Metod: Studien är av kvalitativ art med semistrukturerade intervjuer där vi utgår från ett hermeneutiskt tolkningssätt. LÄS MER
3. Expert? Ja! Utbildning? Nej!
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet: Syftet med denna uppsats var att utreda hur fallföretaget utåt sett förmedlar sina anställda som experter, och internt, hur de anställda får en positiv gruppidentitet, samt vad man kan tillskriva teorin gällande detta. Metod: Vi har en kvalitativ studie med abduktiv ansats. LÄS MER
4. Att behålla rekryteringen internt - en studie om ett kunskapsföretags motiv
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Uppsatsen syfte är att undersöka vilka motiv ett kunskapsföretag kan ha för att behålla hela sin rekryteringsprocess internt istället för att outsourca den. I uppsatsen har vi utgått från en tolkande ansats och har därför använt oss av den kvalitativa och abduktiva metoden samt genomfört semistrukturerade intervjuer. LÄS MER
5. Attrahera personal - vikten av relationer i employer branding
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Denna studie belyser vikten av relationer i employer branding. Relationer har till följd att kommunikationen av företagskultur och företagsidentitet till företagets målgrupp för rekrytering underlättas. Relationerna skapar även en lojalitet mellan företaget och dess målgrupp vilket gör att de attraheras av företaget.. LÄS MER