Sökning: "rekrytering turismbranschen"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden rekrytering turismbranschen.

  1. 1. Hur HR chefer inom turismföretag värderar högskoleutbildning i sin rekrytering

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Jenny Adrian Johnsson; [2012]
    Nyckelord :tourism industry; skills; recruitment; human resources; higher education; turismbranschen; kompetens; rekrytering; HR; högskoleutbildning;

    Sammanfattning : Turismutbildningar på högskolenivå har växt fram som ett resultat av att förstärka kompetensförsörjningen och konkurrenskraften inom turistbranschen. Studien undersöker hur HR chefer inom turismrelaterade företag värderar högskoleutbildning i sin rekryteringsprocess. LÄS MER

  2. 2. Nästa destination, talent management! – Att upptäcka och behålla talangfulla medarbetare inom resebranschen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Jenny Nilsson; Emely Svensson; Caroline Bengtsson; [2012]
    Nyckelord :talent management; talang; konkurrensfördelar; turismbranschen; Social Sciences;

    Sammanfattning : Problem: Dagens komplexa ekonomi med ökad mobilitet av arbetskraft har lett till ökad konkurrens om talangfulla medarbetare samt till att välutbildad och skicklig arbetskraft efterfrågas i allt större utsträckning. De här faktorerna har drivit fram den nya HR- strategin, talent management som berör identifiering, attrahering, utveckling och bibehållning av talanger. LÄS MER

  3. 3. Sökes: kvalificerade säsongsanställda : betydelsen av rekrytering och motivation av säsongsanställda i turismföretag

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBS

    Författare :Elisabet Bjelkfors; Evelina Odinge; [2009]
    Nyckelord :Turismbranschen; Säsongsanställda; Human Resource Management; Rekrytering; Utbildning; Empowerment; Ledarskap; Motivation;

    Sammanfattning : I alla turismföretag har de anställda en av de viktigaste rollerna i verksamheten. Den produkt som turismföretag säljer skapas i möten mellan gäster och en eller flera anställda. I de mötena skapas inte bara produkten utan det är också då som gästerna värderar produkten och företaget. LÄS MER