Sökning: "rekrytering vision"

Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden rekrytering vision.

  1. 1. Styrning av autonoma arbetare : En kvalitativ intervjustudie om hur mellanchefer styr autonoma arbetare i kunskapsintensiva organisationer samt vilka syften mellanchefer har vid individbaserad styrning

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Jesper Petersson; Tobias Lindberget; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: Styrning av autonoma arbetare - En kvalitativ intervjustudie om hur mellanchefer styr autonoma arbetare i kunskapsintensiva organisationer samt vilka syften mellanchefer har vid individbaserad styrning. Författare: Jesper Petersson och Tobias Lindberget Handledare: Martin Holgersson Examinator: Jan Alpenberg Inledning: Världen har genomgått en förändring till en kunskapsbaserad ekonomi vilket har tvingat organisationers ledare att anpassa styrningen efter den autonoma arbetaren. LÄS MER

  2. 2. Med Employer Branding som verktyg : En intervjustudie om hur företag arbetar med Employer Branding som verktyg för rekrytering och styrning.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Miro Kordnejad; [2022]
    Nyckelord :Employer Branding; Employer Value Proposition; Recruitment;

    Sammanfattning : Många företag arbetar uttalat med Employer Branding, men med olika syften. Två vanligt förekommande ambitioner är att attrahera ny kompetens och arbeta med företagets värderingar. Men vad företag som arbetar med Employer Branding med samma målsättning har gemensamt, saknas det idag kunskap om. LÄS MER

  3. 3. Vision eller verklighet? : En studie om HRs upplevelser av inkludering och anpassning för personer med funktionsnedsättning

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärd

    Författare :Kajsa Haag; Lovisa Bergman; [2022]
    Nyckelord :Funktionsnedsättning; rekrytering; inkludering; anpassning;

    Sammanfattning : Studien syftar till att belysa hur personal inom HR upplever hur de arbetar för att inkludera och anpassa arbete och rekrytering för personer med funktionsnedsättning. Studiens frågeställningar är “Hur upplever HR-företrädare att deras arbetsgivare arbetar för att anpassarekryteringsprocessen för personer med funktionsnedsättning?” och “Hur upplever HR företrädare att deras arbetsgivare arbetar för att inkludera och anpassa arbetet för personer med funktionsnedsättning i deras organisationer?”. LÄS MER

  4. 4. Marknadsföra känslan : En undersökning om visuell attraktion vid marknadsföring för unga

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Marco Ivicic; Carl Daag; [2020]
    Nyckelord :Marketing; Distribution; Recruitment film; Ventilation; Context; Emotion; Marknadsföring; Distribution; Rekryteringsfilm; Ventilation; Kontext; Känsla;

    Sammanfattning : Marknadsföringens grund är spridning av information. Upplysning sker genom distribution till riktad intressegrupp som konsumerar marknadsföringens budskap. Marknadsföringen slår igenom om åskådaren köper budskapets känsla. Upplevelse av känslan utgår ifrån innehållets kontext som tilltalar individen emotionellt. LÄS MER

  5. 5. Samverkan mellan innovation och fastighetsförvaltning : En fallstudie av Akademiska Hus innovationsprocess och förvaltningsprocess

    Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Sofia Blixt; Linnéa Hämquist; [2020]
    Nyckelord :Innovation; Property Management; Processes; Implementation; Values; Innovation; Fastighetsförvaltning; Processer; Implementering; Värden;

    Sammanfattning : Innovation som process blir allt mer förekommande i debatten på fastighetsmarknaden både i Sverige och internationellt. Fastighetsbolag och andra aktörer investerar allt mer i digitaliserings- och innovationsprocesser. LÄS MER