Sökning: "rekrytering"

Visar resultat 1 - 5 av 1124 uppsatser innehållade ordet rekrytering.

  1. 1. Marknadsföra känslan : En undersökning om visuell attraktion vid marknadsföring för unga

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik; Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Marco Ivicic; Carl Daag; [2020]
    Nyckelord :Marketing; Distribution; Recruitment film; Ventilation; Context; Emotion; Marknadsföring; Distribution; Rekryteringsfilm; Ventilation; Kontext; Känsla;

    Sammanfattning : Marknadsföringens grund är spridning av information. Upplysning sker genom distribution till riktad intressegrupp som konsumerar marknadsföringens budskap. Marknadsföringen slår igenom om åskådaren köper budskapets känsla. Upplevelse av känslan utgår ifrån innehållets kontext som tilltalar individen emotionellt. LÄS MER

  2. 2. The myths and hazardous life of asphalt labourer : A pre-study on work environment and gender equality in the asphalt paving industry

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Pipar Julia Bahri; [2020]
    Nyckelord :Asphalt; road construction; male-dominated industries; safety work; gender equality; microwave heater; attractive workplace; Asfalt; vägarbete; mansdominerade industrier; säkerhetsarbete; jämställdhet; mikrovågsvärmare; attraktiva arbetsplatser;

    Sammanfattning : Road construction work is often regarded to be a dirty and strenuous job. The asphalt paving industry is male-dominated with a low percentage of women. This master thesis is part of Human Work Sciences at Luleå University of Technology's participation in the SMMART (Swedish Magnetite Microwave Asphalt Road Technology) project. LÄS MER

  3. 3. Vad ska jag bli när jag blir stor? : En studie om vad som motiverade kadetter att söka officersprogrammet.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad; Högskolan i Halmstad

    Författare :Johan Anderek; Fredrik Andersson; [2020]
    Nyckelord :Swedish Armed Forces; motive; motivation; cadet; officer; Officers Programme; recruitment; McClelland; Battistelli; generation; generations; generation Y; generation Z; Försvarsmakten; motiv; motivation; kadett; officer; Officersprogrammet; rekrytering; McClelland; Battistelli; generation; generationer; generation Y; generation Z;

    Sammanfattning : De senaste årens omvärldsutveckling i vårt närområde ställer nya krav på Försvarsmakten. Det nationella försvaret är återigen i fokus och för första gången på mycket länge står Försvarsmakten inför ett återtagande och en tillväxt. De närmaste tio åren kommer pensionsavgångarna bland officerare att vara av betydande storlek. LÄS MER

  4. 4. Den svenska militära karriären : Konsten att befordras till sin inkompetens

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för samhälls- och kulturvetenskap (from 2013); Karlstads universitet/Institutionen för samhälls- och kulturvetenskap (from 2013)

    Författare :Per Lund; Dennis Jedsmo; [2020]
    Nyckelord :Career; Defense Force; Officer; Organizational Theory; Qualitative Method; Försvarsmakt; Karriär; Kvalitativ metod; Officer; Organisationsteori;

    Sammanfattning : Sammanfattning Bakgrund: Enligt svenska försvarsmakten är den militära professionen under ständig förändring. Stora förändringar sker frekvent inom Försvarsmakten som organisation och kommer i förlängningen leda till nyttiga erfarenheter och kunskaper i framtiden. LÄS MER

  5. 5. Vem ska vi anställa? : En studie om betydelsen av den arbetssökandes värderingar i rekryteringsprocessen och betydelsen av matchningen mellan den arbetssökandes värderingar och organisationens.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Fredrik Öquist; [2020]
    Nyckelord :Values; valuebased recruitment; recruitment process; matchning; Värderingar; värderingsstyrd rekrytering; rekryteringsprocessen; matchning;

    Sammanfattning : Studien genomförs utifrån en kvalitativ ansats genom semistrukturerade intervjuer med specialister inom rekrytering. Syftet med denna studie är att undersöka vilken betydelse arbetssökandes värderingar, i jämförelse med deras kompetens, har i rekryteringsprocessen. Samt vad respondenterna anser generellt är av stor betydelse i urvalet. LÄS MER