Sökning: "relation mellan anställda och chefer"
Visar resultat 1 - 5 av 35 uppsatser innehållade orden relation mellan anställda och chefer.
1. Ger hybridarbete det bästa av två världar? : En fallstudie om ledarskapsstrategier för att gifta ihop effektivitet och välmående
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Problembakgrund: Covid-19 innebar att många företag blev tvingade till att införa arbete på distans. Kontorslandskapen ekade tomma och många chefer stod inför en stor utmaning – att leda på distans. LÄS MER
2. Motivation på kontoret och hemma: Svenska hybridarbetares erfarenheter. En kvalitativ studie om motivation vid blandat arbete mellan kontor och distans
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Efter två år av en pandemi, en period där stora delar av arbetsstyrkan tvingats arbeta hemifrån, så ser vi en förändring av hur och var medarbetarna vill utföra sitt arbete. Arbetare verkar som nöjdast när de får möjligheten att arbeta hemifrån, men vill inte göra det alla dagar i veckan. LÄS MER
3. Kunskapsöverföring vid kompetensutveckling - fungerar det? : En fallstudie om chefers erfarenheter av transfer vid IKEAs interna ledarskapsutbildning ILEAD
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Kunskapsöverföring är avgörande om en kompetensutvecklings-aktivitet är en nödvändig resurs för en organisation/företag. Tidigare forskning visar däremot att kunskap inte transfereras i den utsträckning som önskas. Till följd av detta är transfer-problem vanligt förekommande i sådana kontexter. LÄS MER
4. Konsulter i barnavårdsutredningar : En intervjustudie om chefers upplevelser av skillnader i arbetskvaliteten inom barnavårdsutredningar mellan kommunalt anställda socialsekreterare och konsulter.
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Avdelningen för socialt arbeteSammanfattning : Syftet med studien var att undersöka och analysera chefers erfarenheter och upplevelser av ordinarie och konsultanställda socialsekreterare gällande arbetskvaliteten inom barnavårdsutredningar. Genom respondenternas utsagor ville vi även skapa förståelse för hur detta kan förstås utifrån en kontext av den byråkratiska organisationen som cheferna verkar inom samt tidigare forskning inom ämnet. LÄS MER
5. Distansarbete - chans till trams? En studie om hur anställdas opportunism under distansarbete påverkas av relationen till sin chef samt dess relation till organisationen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att analysera hur anställdas opportunism påverkas av dess relation till sin närmsta chef samt dess relation till organisationen. Metod: Uppsatsen bygger på en kvalitativ metod med en abduktiv ansats. LÄS MER