Sökning: "relation supportrar"
Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden relation supportrar.
1. Varumärkesbyggande inom professionell fotboll: Sociala mediers påverkan : En kvalitativ studie på fyra allsvenska fotbollsklubbar
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att bidra till forskningen kring hur SMMS kan gynna professionella fotbollsklubbar i deras varumärkesarbete. Studien ämnar specifikt att fylla luckan i forskningen kring de senaste trenderna på sociala medier. LÄS MER
2. The use of marketing within Swedish football : A qualitative and comparative study between clubs in Allsvenskan
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Over the years, football clubs have been transformed into companies that need a well-thought-out marketing plan. The most appropriate marketing strategies are implemented to achieve success in a market that has undergone a digital and global transformation. There are constantly new ways for businesses to market themselves. LÄS MER
3. Vem var det som kastade? : Den språkliga konstruktionen av fotbollssupportrar i Svenska Dagbladet
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/SvenskaSammanfattning : Syftet med den här studien är att undersöka hur fotbollssupportrar konstrueras språkligt i svensk dagspress. För att göra detta jämförs representationen av olika deltagare i rapporteringen av Villkorstrappan-konflikten. Materialet för analysen består av 15 artiklar ur den rikstäckande dagstidningen Svenska Dagbladet. LÄS MER
4. Är fotbollsmatcher ett samhällsekonomiskt självmål? : Ansats till en samhällsekonomisk lönsamhetskalkyl av ett fotbollsevenemang
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Nationalekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Marknaden för sport är intressant i och med den speciella relationen mellan supportrar, som är konsumenter, och föreningarna som producerar varan. Stor del av det värde supportrar finner i evenemangen är det som de själva skapar genom deltagandet snarare än underhållningen. LÄS MER
5. Ett varumärke för framtiden : En kvalitativ studie kring Djurgården IF Hockeys varumärkesbyggande
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)Sammanfattning : Att jobba med sitt varumärke och sin identitet har blivit en vardag för de svenska idrottsföreningarna. Under säsongen 21/22 påbörjade Djurgården IF Hockey ett förändringsarbete kring varumärket vilket efter degraderingen från SHL blev alltmer påtagligt. LÄS MER