Sökning: "relational aesthetic"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden relational aesthetic.

  1. 1. Musiken- ett guldkorn i undervisningen? : -Några pedagogers syn på musik som pedagogiskt verktyg i anpassad grundskola, inriktning ämnesområde.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)

    Författare :Malin Wallin; Charlotte Lindén; [2024]
    Nyckelord :Special needs elementary school; participation; communication development; music; pedagogical tool;

    Sammanfattning : Expected knowledge contribution Expected knowledge contribution of the study is to visualize educators' perceptions of how they use music as a pedagogical tool and how they describe that it affects students' communication development. The study is also expected to contribute with knowledge about the importance of using music as a multimodal means of communication in special needs primary school Aim and research questions The purpose of this study is to visualize some educators' perceptions of how music as a pedagogical tool is used to contribute to communication development among students in special needs elementary school with a focus on subject area. LÄS MER

  2. 2. ”Vi fick göra en PowerPoint istället” : Gymnasieelevers berättelser om distansundervisning i teater under Coronapandemin 2020/2021

    Magister-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för de humanistiska och samhällsvetenskapliga ämnenas didaktik

    Författare :Charlotte Flensburg; [2022]
    Nyckelord :Teaterdidaktik; Digital gestaltning; Distansundervisning; Estetiska programmet; Teaterundervisning; Coronapandemin; Digitalisering i skolan;

    Sammanfattning : During the Corona Pandemic 2020/2021, upper secondary education in Sweden is periodically conducted at a distance. This narrative study aims to create knowledge about how this affects the teaching of the aesthetic program’s theater education from a student perspective; through the students' stories from distance education, we can get information about how the students experience effects on drive, interaction and learning in Theater. LÄS MER

  3. 3. "Ensamhetens vår" : En fenomenografisk analys över lärares uppfattningar om distansundervisning vid drama- och teaterpedagogutbildningar. under covid-19.

    Magister-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för de humanistiska och samhällsvetenskapliga ämnenas didaktik

    Författare :Patrik Gullbing; [2021]
    Nyckelord :Drama; theatre; drama in education; educational drama; covid-19; distance learning; relational pedagogy; multimodal theori; phenomenografi; applied theatre; e-learning; dramapedagocial education; theatrepedagocial education; covid-19.; Dramapedagogik; teaterpedagogik; covid-19; distansundervisning; relationell pedagogik; multimodal teori; fenomenografi; drama; applied theatre; covid-19.;

    Sammanfattning : The background for this study is the immediate readjustment to distance work for drama- and theatrepedagocial-education due to the Covid-19 pandemic during the spring of 2020. Central for these educations is the focus on interplay, aesthetic processes, leadership and physical embodiment, which heavily relies on interaction together with the group in a common physical space. LÄS MER

  4. 4. Polycentrism i samtida hip-hop : Sociopolitiska och estetiska rörelser i dans

    Master-uppsats, Stockholms konstnärliga högskola/Institutionen för danspedagogik

    Författare :Tove Rådmark; [2021]
    Nyckelord :polycentrism; estetik; dans; hip-hop; danspedagogik;

    Sammanfattning : This research examines the potential of polycentrism as artistic methods in contemporary hip-hop and as a socio-political movement in dance to luminate negotiations of relations, power and appropriation. The research questions are: 1. LÄS MER

  5. 5. Delaktighet på gymnasiesärskola

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Pedagogik och didaktik; Linköpings universitet/Utbildningsvetenskap

    Författare :Åsa Borg; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Gymnasiesärskolan tar emot elever med intellektuella funktionsnedsättningar.Elever med lindrig intellektuell funktionsnedsättning har traditionellt sökttill gymnasiesärskolans nationella program. LÄS MER