Sökning: "relationellt ledarskap"

Visar resultat 1 - 5 av 56 uppsatser innehållade orden relationellt ledarskap.

  1. 1. Alla lika - alla olika En studie av lärares planering för att hantera olikheter i den allmänpedagogiska verksamheten och specialpedagogens roll i processen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Lärande och samhälle

    Författare :Rigmor Säfsten; Jessica Johansson Måsbäck; [2019]
    Nyckelord :allmänpedagogik; delaktighet; differentiering; inkludering; lektionsplanering; lärare; specialpedagog;

    Sammanfattning : Sammanfattning/Abstract Johansson Måsbäck Jessica, Säfsten Rigmor (2018). Alla lika - alla olika. En studie av lärares planering för att hantera olikheter i den allmänpedagogiska verksamheten och specialpedagogens roll i processen. LÄS MER

  2. 2. Hur påverkar pedagogernas förhållningssätt och relationer barnens/ elevernas beteende och inlärning?

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Lärande och samhälle

    Författare :Srdjan Valka; [2019]
    Nyckelord :förhållningssätt; lärare; pedagogiska miljöer; relationell pedagogik relationellt perspektiv; skicklig lärare.;

    Sammanfattning : Abstrakt Valka, Srdjan (2019). Hur påverkar pedagogernas förhållningssätt och relationer barnens/ elevernas beteende och inlärning? (How do educators' attitudes and relationships affect children’s and students' behavior and learning?) Specialpedagogexamen, Institution för Skolutveckling och ledarskap, Fakulteten för Lärande och samhälle, Malmö universitet. LÄS MER

  3. 3. Låt oss tala om de ”svåra” eleverna – en studie om möjligheter att göra skolan tillgänglig för alla elever ur ett lärarperspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Lärande och samhälle

    Författare :Susanna Millbäck; [2019]
    Nyckelord :Inkludering; reflekterande samtal; relationskompetens; tillgänglig lärmiljö; UDL; KASAM.;

    Sammanfattning : Sammanfattning/Abstract Millbäck, Susanna (2019). Låt oss tala om de ”svåra” eleverna – en studie om möjligheter att göra skolan tillgänglig för alla elever ur ett lärarperspektiv. (Let’s talk about the ”challenging” pupils – a study about abilities to make school available to all pupils from a teacher perspective). LÄS MER

  4. 4. "Det som är nödvändigt för vissa elever är ju aldrig skadligt för andra" En kvalitativ studie av arbetet med tillgänglig lärmiljö

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Lärande och samhälle

    Författare :Liselott Christensson; Runa Falkman; [2019]
    Nyckelord :gymnasiet; likvärdig utbildning; skolutveckling; systemteori; tillgänglig lärmiljö;

    Sammanfattning : Sammanfattning Christensson, Liselott & Falkman, Runa (2019) “Det som är nödvändigt för vissa elever är ju aldrig skadligt för andra” En kvalitativ studie av arbetet med tillgänglig lärmiljö. Specialpedagogprogrammet Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90hp Förväntat kunskapsbidrag Förhoppningen är att studien ska fungera som ett kunskapsbidrag för skolor som arbetar för utveckling av den tillgängliga lärmiljön. LÄS MER

  5. 5. Hur-et i åtgärdsprogrammet – En fallstudie

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Lärande och samhälle

    Författare :Suzanne Vennberger; Jenny Ekberg; [2019]
    Nyckelord :Delaktighet; Elevaktivitet; Extra anpassningar; Särskilt stöd; Åtgärdsprogram;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Ekberg, Jenny och Vennberger, Suzanne (2019). Hur-et i åtgärdsprogrammet – En fallstudie. Specialpedagogprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö Universitet, 90 hp. LÄS MER